کاربرد گیربکس در صنعت قالیشویی

کاربرد گیربکس در صنعت قالیشویی

گیربکس دستگاه قالیشویی

شستشوی البسه و پوشاک از قدیم به صورت دستی انجام می شد و تا ظهور اولین نمونه های ماشین لباسشویی در دنیا تحولی بزرگ برای انسان در زندگی روزمره آن ایجاد شد. امروزه ماشین های نیمه اتوماتیک ویا تمام اتوماتیک لباسشویی در تمامی خانه ها یافت می شوند و شستن لباس ها و دیگر البسه توسط آنها انجام می شود.  به طور کلی نیاز به نظافت در محیط زندگی دارای اهمیت بالایی می باشد و در تمامی ادیان به آن اشاره شده است.

وجود فرش، قالی و قالیچه در تمامی کشورهای جهان ، در خانه ها، کاخ ها و عمارت ها یافت می شود. هنر فرش و قالی بافی از دیرباز در ایران و کشورهایی همچون ترکمنستان و ارمنستان رایج بوده است و در همین رابطه در کشورمان ایران شهر کاشان ازسال 1393 به عنوان پایتخت فرش جهان معرفی و در سازمان یونسکو ثبت گردید.

فرش هایی از بهترین تار و پود و حتی ابریشم که دارای ارزشی بالا می باشند هنر دستان مردان و زنان ایرانی بوده و به عنوان تابلو فرش در ابعاد کوچک از آنها استفاده می شود.در تمامی کشورهای دنیا فرش ایرانی از طرف داران زیادی برخوردار می باشد.

با نزدیک شدن سال نو و نوروز باستانی ایرانیان,تقریبأ با آیین دیرینه (خانه تکانی) همه آماده شروع سال جدید و فصل بهار می شوند و در پی آن شستن فرش و قالی نیز در روزهای پایانی اسفندماه هرسال به اوج خود می رسد و تمامی خانواده های ایرانی در گذشته و حتی امروزه به صورت سنتی اقدام به شستشوی فرش و قالی می کنند. تعمیرات صندلی اداری شرکتی

قابل ذکر است که شستشوی فرش و قالی به صورت سنتی دارای معایبی نیز بوده و می باشد که از مهم ترین آن می توان به مصرف بی رویه و غیر اصولی آب اشاره کرد.با کوچک شدن خانه ها و رشد مجتمع های مسکونی وفرهنگ آپارتمان نشینی در شهرها شستن فرش و خشک کردن آن به صورت سنتی خود یک معضل دیگری به حساب می آید و صاحب خانه ها را دچار مشکلاتی خواهد نمود.

اما همیشه شستن فرش و قالی منوط به آمدن نوروز و آخر سال نیست,ممکن است به دلایلی از قبیل ریخته شدن عواملی همچون چربی ها,رنگ ها و… نیاز باشد که فرش و قالی شسته شود.

تکنولوژی و فنون صنعتی باعث شده تا انسان همواره تمامی کارهای روزمره و نیازهای صنعتی خود را به آسانی برطرف سازد,تقریبأ تمامی دستگاهها و ماشین آلات در زندگی انسان تأثیر بسزایی دارند.

در همین رابطه طراحان و سازندگان دستگاههای صنعتی اقدام به تولید دستگاههایی با عنوان “دستگاه قالی شویی” در انواع مختلف زمینی,میزی,نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک نموده اند.

تمامی دستگاههای قالی شویی دارای سیستم هایی هستند که همگی در چرخه کاری دستگاه دخیل هستند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم کنترل و راه انداز: شامل انواع سوئیچ, کلیدهای مینیاتوری, سوئیچ فرمان, سیم وکابل ها, کنترل فاز (درمدارهای سه فازکاربرد دارد),کنتاکتور, اینورتر, سیستم ارتینگ و…  .(تمامی قطعات و تجهیزات ذکر شده می توانند بسته به نوع دستگاه کمتر و یا با تعداد بیشتری وجودداشته باشند.)

شاسی و بدنه:شامل ریل ها,سازه و کلیه مواردی که سیستم های هدایت و کنترل بر روی آن نصب می شود.

سیستم آب رسانی:شامل پمپ های آب,لوله ها و شلنگ های انتقال آب,نازل ها و آب افشان ها

سیستم شستشو:شامل هدهای جمع آوری آب,غلطک های فشاری,نوارنقاله هدایت فرش و قالی,برس های شستشو و ….

لازم به ذکر است که تمامی موارد ذکر شده نیز بسته به مدل دستگاه متغیر می باشند.

در تمامی مدل های دستگاه قالیشویی وجود الکتروموتور و گیربکس صنعتی امری بدیهی است و غیرقابل چشم پوشی می باشد,نیاز به جابجایی توسط نوار نقاله و یا حرکت خود دستگاه در مدل زمینی ,

حرکت و نیروی فشاری غلطک ها همگی توسط الکتروموتور و گیربکس تأمین می شود.

نیاز به الکتروموتور و گیربکس که بتواند در شرایط محیط کاری با رطوبت بالا بتواند به کار خود ادامه بدهد بسیار قابل اهمیت می باشد.

از لحاظ درجه حفاظت و عایق بودن الکتروموتورها دارای گروههای متفاوتی می باشند,ولی گیربکسها به لحاظ درجه کیفیتی قطعات به کار رفته و نوع متریال دارای اهمیت می باشند.

از انواع گیربکس هایی که در دستگاه قالیشویی استفاده می شود می  توان به گیربکس های مکعبی,حلزونی و خورشیدی اشاره کرد که بنابر محل کارکرد می توانند متغیر بوده و عملیات شستشو را انجام دهند.

برای قسمت ریل و راه بر دستگاه می توان از گیربکس های مکعبی و حلزونی استفاده کرد ودر نمونه های تمام اتوماتیک وجود گیربکس خورشیدی در قسمت برس های شستشو به خوبی حائز اهمیت می باشند.

گیربکس کتابی یا مکعبی شامل  مزیت های زیر می باشد:

-قیمت مناسب و صرفه  اقتصادی قابل توجه

-صدای کم

-ضریب اطمینان بالا

-حداقل فضای اشغال شده

-عمربالا

-تنوع درحالات نصب

گیربکس مکعبی تولید شرکت

از دیگر نمونه گیربکس هایی که می توان در دستگاه قالیشویی استفاده کرد گیربکس حلزونی بوده که به علت شباهت سیستم کاری که با گیربکس های مکعبی دارند تقریبأ دارای یک خصوصیات فنی  می باشند.

نیاز به تجهیزات و ادوات با کیفیت همواره مد نظر طراحان و سازندگان تمامی دستگاهها می باشد از این رو وجود گیربکس های خورشیدی در بازار به منظور تأمین نیاز سازندگان دستگاههای صنعتی خود یک امتیاز بالا محسوب می گردد.

گیربکس های خورشیدی به دلیل داشتن مزیت های بالقوه ای که دارند دارای طرف داران زیادی در صنایع می باشند.

عمده ترین مزایای گیربکس های خورشیدی شامل:

-راندمان کاری بسیار بالا تا95%

-عمرمفید بالا

-صدای پایین حین کار

-دارای سیستم خنک کنندگی در سایزهای بزرگ(یونیت خنک کننده)

-تنوع در تیپ

-تنوع در نسبت بسته به نوع سایز

-تنوع در نحوه اتصال با الکتروموتور و دیگر ادوات

-تعمیر و نگهداری آسان

 

در سایت تکنوسعدی انواع الکتروموتور ایرانی ، الکتروموتور چینی و الکتروموتور خارجی ، گیربکس ، بالابر برقی و پمپ به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *