کاربرد موتور ویبره

کاربرد موتور ویبره

کاربرد موتور ویبره

ویبره بدنه‌های صنعتی انواع مختلفی دارند که در صنایع سیمان و بتن، صنایع کشاورزی، صنایع آرد و تجهیزات دانه بندی در سیلوها، سرندها، صنایع غذایی و نان و ماشین آلات صنایع خشکبار به کار گرفته می‌شوند. همچنین موتور ویبره‌های برقی و موتور ویبره کوچک (میکرو ویبره) را می توان در میزهای ویبره، واگن، کامیون ها و میکسر بتن استفاده نمود.

ویبراتورهای صنعتی را می‌توان در کنار انبارک ها، قیف های بزرگ صنعتی، سیلوها، شناورها و همچنین در تجهیزات غربالگری، انتقال و فشرده سازی پیدا کرد. ممکن است یک ویبراتور در زیر بدنه یک کامیون یا یک واگن قطار تعبیه و پنهان شده باشد. در تجهیزات کارخانه‌های تولید لوازم آرایشی، یک سری میزهای ویبراتور صنعتی با کارکرد فشرده سازی مورد استفاده است که لوسیون و دیگر لوازم آرایشی را به داخل ظروف محصول شان قرار می‌دهد.
بیشتر بخوانید: روش های استفاده از موتور ویبره در فرآیندها

میزهای ویبراتور همچنین برای شبیه‌سازی زلزله نیز به کار می‌روند. بیشتر موزه های علمی متقاضی این کاربرد هستند. همچنین در تهیه شیرینی‌ها مانند کیک شکلاتی و به طور کلی اجرای بسیاری از رسپی‌ها و دستورالعمل های شیرینی پزی در مقیاس بزرگ و صنعتی، بکارگیری ویبراتور صنعتی ضروری است. بعضی از ویبراتورهای صنعتی به صورت سفارشی ساخته می‌شوند. تقریبا می‌توان گفت که ارتعاش در همه جا وجود دارد!

از کاربرد و استفاده‌های موتور ویبره‌ها در صنعت به موارد زیر نیز می‌توان اشاره نمود:

بوجاری غلات و حبوبات: با توجه به کارآیی بالای موتور ویبره‌ها در دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد استفاده جهت پاک کردن غلات و حبوبات از ناخالصی‌ها، بیشتر شرکت‌های تولیدکننده‌ی مواد غذایی و صنایع غذایی از ویبره بدنه‌ها استفاده می‌کنند.
گرفتن حباب قالب‌های بتنی: یکی از رایج‌ترین استفاده‌های این موتو ویبره در حباب‌گیری بتن قالب‌های بتنی است. موتورهای ویبراتور با ایجاد لرزه و تکان در بتنی که هنوز خود را نگرفته و سفت نشده است، باعث از بین رفتن حباب‌های درون آن شده و بتنی یکنواخت و یکپارچه به دست می‌دهند.
کاربرد در ساخت موزاییک: همانند حباب‌گیری قالب‌های بتنی، در تولید موزاییک نیز با ایجاد تکانه و لرزه توسط موتور ویبره، سعی به از بین بردن حباب‌های موزاییک می‌گردد. این امر موجب شده است تا استفاده از موتور ویبره برای تولید موزاییک به شدت رایج گردد.
کاهش رطوبت شن و ماسه: برای کم کردن رطوبت موجود در شن و ماسه در حداقل زمان و پایین آوردن رطوبت تا حد مورد نظر، از موتور ویبره‌‌ها به شکل گسترده‌ای استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *