کاربرد گیربکس صنعتی

کاربرد گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی یک سیستم سربسته و محصور هست که انرژی مکانیکی را به یک دستگاه خروجی انتقال می‌دهد. گیربکس‌ها در انواع دستگاه‌ها و برای طیف وسیعی از اهداف مورداستفاده قرار می‌گیرند. سرعت، گشتاور و سایر ویژگی‌های گیربکس‌ها را می‌توان برای تبدیل انرژی به فرمت قابل‌استفاده تغییر داد. این دستگاه‌ها می‌توانند سرعت دوران را به‌منظور افزایش گشتاور و سرعت افزایش دهند. در زیر برخی از انواع مختلف گیربکس‌های صنعتی و نحوه استفاده از آن‌ها توضیح داده می‌شود.

گیربکس هلیکال

گیربکس‌ هلیکال یک کالای مصرفی کم‌توان و دارای اندازه کوچک و کم‌حجم می‌باشند. این تجهیزات در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند، اما معمولاً مورد مصرف آن‌ها در کارهای سنگین است. این نوع گیربکس در ساخت پلاستیک‌ها، سیمان، لاستیک و دیگر تجهیزات صنعتی سنگین محبوب است. استفاده از این نوع گیربکس در سنگ‌شکن‌ها، اکسترودرها، خنک‌کننده‌ها و نوارهای نقاله که ازجمله کاربردهای کم‌توان هستند، مفید است. گیربکس هلیکال از این حیث منحصربه‌فرد است که در یک زاویه فیکس می‌شود به‌گونه‌ای که در آن زاویه هنگام حرکت دندانه‌های بیشتری قادر به حرکت در جهت یکسان می‌باشند که این امر باعث ایجاد یک تماس ثابت برای یک دوره زمانی معین می‌شود. گیربکس‌های هلیکال اکسترودرها هنگامی استفاده می‌شوند که سختی پیچشی باید به حداکثر رسانده شود و یا برای کاربردهای دارای سروصدای کم باشد. گیربکس‌های اکستروژن در صنعت پلاستیک و در ماشین‌آلاتی که نیاز به توان مکانیکی بالا دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

گیربکس درون‌خطی هلیکال هم‌محور

گیربکس هلیکال هم‌محور برای کارهای سنگین ایده آل بوده و به دلیل کیفیت و کارایی موردتوجه قرارگرفته‌اند. این گیربکس‌ها با ویژگی‌های استاندارد عالی تولید می‌شوند که به شما اجازه می‌دهد که نسبت بار و انتقال را به حداکثر برسانید.

گیربکس هلیکال مخروطی

ویژگی مهم این نوع گیربکس مجموعه دندانه منحنی واقع بر سطح مخروطی شکل نزدیک به لبه یا دیواره واحد است. گیربکس هلیکال مخروطی برای ایجاد حرکت دورانی بین شفت‌های غیر موازی استفاده‌شده و معمولاً در صنعت معدن و نقاله‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

گیربکس هلیکال مخروطی مورب

گیربکس هلیکال مخروطی مورب به دلیل ساختار صلب و یکپارچه خود موردتوجه بوده و دربارهای سنگین و دیگر عملیات سنگین قابل‌استفاده هستند. این گیربکس‌های صنعتی هنگام نصب روی شفت موتور خروجی دارای مزایایی مکانیکی می‌باشند. این نوع گیربکس بر اساس تعداد دندانه‌ها و چرخ‌دنده‌ها قابل تنظیم و سفارش است؛ بنابراین، معمولاً شما می‌توانید گیربکس متناسب با نیازهای خود را پیدا کنید.

گیربکس‌های کاهنده حلزونی

گیربکس‌های کاهنده حلزونی به‌عنوان محرک در کارهای سنگین استفاده می‌شوند. این گیربکس‌ها زمانی استفاده می‌شوند که نیاز به افزایش کاهش سرعت بین شفت‌های با محور ضربدری غیر متقاطع وجود داشته باشد. در این نوع گیربکس صنعتی از یک چرخ حلزونی با قطر بزرگ استفاده می‌شود. قسمت حلزونی یا پیچ با دندانه‌های واقع بر قسمت محیطی گیربکس حلزونی تشکیل شبکه می‌دهند. حرکت دورانی قسمت حلزونی باعث می‌شود چرخ نیز به دلیل حرکت پیچ مانند مشابه آن حرکت کند. بسیاری از این گیربکس‌های صنعتی در صنایعی مانند کود، مواد شیمیایی و مواد معدنی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

گیربکس خورشیدی(سیاره ای)

گیربکس‌ خورشیدی به دلیل استقامت، دقت و قابلیت‌های متمایز آن‌ها ایده آل بوده و به دلیل ظرافت آن‌ها قابل‌توجه می‌باشند. این نوع گیربکس طول عمر دستگاه شمارا افزایش داده و عملکرد آن را بهینه می‌کند و در انواع خاصی به شکل قالب توخالی یا با انواع گزینه‌هایی برای نصب مانند فلنج، شفت یا پایه عرضه می‌شوند.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *