ملاحظات مربوط به تست گیربکس صنعتی

ملاحظات مربوط به تست گیربکس صنعتی

 در این تست از 2 گیربکس صنعتی که شباهت بسیاری به یک دیگر داشته که یک جفت چرخ دنده دارند استفاده می شود. چرخ دنده های مورد تست در یکی از گیربکس ها موجود است؛ گیربکس صنعتی مورد اشاره بر روی یک پایه چدنی قرار داشته و گیربکس صنعتی دیگر که همان گیربکس برگردان قدرت است و جهت تکمیل مدار مورد استفاده قرار می گیرد، بر روی یکی از محور های گیربکس صنعتی تست مستقر می شود. برای انجام این آزمایش لازم است نیرو که در یکی از سه حالت الکتریکی ، مکانیکی یا هیدرولیکی است به بازوی گشتاور اعمال شود ؛ دقیقا تحت اثر اعمال این نیرو است (عموماً بوسیله الکتروموتور ) که گیربکس برگردان قدرت حول محوری که روی آن قرار دارد ، می پیچد.این پیچش که با پیچش محور دوم گیربکس صنعتی همراه است در اتصال با گیربکس برگردان قدرت قرار دارد ؛ این عمل سبب باگذاری چرخ دنده ها به صورت مماس خواهد شد.

وظیفه محور دوم گیربکس صنعتی چیست؟

محور دوم گیربکس صنعتی خطاها و تنظیمات اشتباه را به وسیله 2 اتصال گاردان خود رفع و رجوع می نماید . در این حالت اگر یک الکتروموتور معمولی را به کار ببندیم می توانیم به اندازه توان استاتیکی و دینامیکی که تلف شده در یاتاقان ها و چرخ دنده ها نیرو ایجاد کنیم.

مزایای مهم تست گشتاوری در گیربکس صنعتی چیست؟

 این روش یعنی تست گشتاوری یا تست گشتاور قفل شده مزایای بسیاری دارد اما قابل توجه ترین مزیت آن می تواند این نکته باشد که در این روش امکان اعمال گشتاور آن هم پس از راه اندازی چرخه روغن کاری و بعد از اینکه دنده ها دارای سرعت مورد نظر شدند،وجود دارد چرا که مهندسان این حوزه به این نتیجه مهم رسیده اند که اگر پیش از اینکه سیستم حرکت خویش را آغاز کند گشتاور اعمال شود در یاتاقان نقص هایی ایجاد می شود.

مزیت های کلی روش تست گشتاوری چیست؟

 مزیت های کلی این تست عبارتند از: محدویت مکانی وجود ندارد و می شود هر نوع گیربکس صنعتی یا چرخ دنده ای بدون مشکل مورد ارزیابی و آزمایش قرار بگیرد.این تست بدون نیاز به وسایل و تجهیزات ابعاد بزرگ و پیچیده ای مثل دینامومترهای بزرگ یا موتورهای تولید قدرت بالا انجام می پذیرد.در این روش رقم صرفه جویی توان بسیار  قابل توجه و در بیشتر اوقات بالای 90 درصد است به طوری که معمولا هر جفت چرخ دنده حدودا 2 درصد از توان انتقالی را به شکل اصطکاک از دست می دهند بنابراین در تست گیربکس صنعتی کامل میزان توان استهلاکی بیشتر می شود.

چه مشکلی برای بررسی کندگی،خراش و سایش توسط تست گشتاوری وجود دارد؟

همانطور که اشاره شد از روش تست گشتاوری یا تست گشتاور قفل شده در بررسی کندگی،خراش و سایش در ابعاد وسیعی استفاده می شود اما مشکلی در این میان وجود دارد که به تعریف میزان و مقیاس شکست در هر کدام از این شکست ها برمی گردد.برای مثال شروع کندگی از کندگی های ریزتر است و با کندگی هایی که سطح بیشتر را در بر بگیرند خاتمه می یابد.سایش با عمل خط خط شدن آغاز شده و تا سایش های سنگین تر ادامه پیدا خواهد کرد.با توجه به این تعاریف این اتفاق که ماشین به نحوی تنظیم شود که اگر سایش یا کندگی به نقطه مشخصی رسیدند به صورت اتوماتیک توقف کند،از محالات است.پس با توجه به تمام این تفاسیر اینکه از نظر متخصصین چه میزان سایش،کندگی یا خراش باید رخ بدهد که ایجاد شکست کند بسیار متفاوت است.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *