آشنایی با برچسب انرژِی | اهمیت برچسب انرژی

آشنایی با برچسب انرژِی | اهمیت برچسب انرژی

برچسب انرژِی :

استفاده از اطلاعات برچسب انرژِی نیازمند اطلاعات پایه ای است که در این مقاله قصد داریم به شما ارائه نماییم .

بدون شك ماو شما و همه مردم روی زمین به دنبال بهیه بهترین وسیله جهت استفاده در زندگی روز مره مان هستیم و تهیه بهترین وسیله جهت استفاده خصوصا” در مورد وسایل برقی كه در عصر تكنولوژی دارای تنوع بسیاری است و هر روزه با تعداد قابل توجهی از آنها سرو كار داریم از اهمیت بیشتری برخوردار است .

می دانی چرا ؟ چون در انتخاب وخرید هر وسیله برقی اطمینان از ایمنی ، كیفیت ، كمیت، در بازدهی و میزان مصرف انرژی آن وسیله بسیار با اهمیت و ضروری است .

از شما می پرسم : آیا می دانید؟ از موارد پیشنهادی ذیل كدامیك شرط لازم و كدامیك شرط ضروری در انتخاب وتهیه كالا خصوصا” وسایل برقی محسوب می شوند چرا؟

برچسب انرژِی

برچسب انرژِی

موارد پیشنهادی :

خوب است بدانید : اولین استاندارد مصرف انرژی در كشور ما برای یخچال و فریزها انجام شد و كلیه كارخانه ها ی سازنده ملزم به رعایت آن در تولید محصولات خود شده اند.

۱ـ توجه به شكل ظاهــــری كالا

۲ـ توجه به مدل كالا

۳ـ توجه به كارخانه ســازنده كالا

۴ـ توجه به تكنولوژی ساخت كالا

۵ـ توجه به نشان استانـدارد كالا

۶ـ توجه به برچسب انرژی كالا

خوشحالیم كه ما و شما با یكدیگر هم عقیدم ایم . كامـــــلا” درست است . تمام موارد اشاره شده جزءشرطهای لازم در انتخاب یك كالا محسوب می شوند .اما همانگونه كه شما نیز می دانید توجه به نشان استاندارد و برچسب انرژی از شرطهای ضروری در انتخــاب و تهیه وسایل برقی خانگی محسوب می شوند.

آیا می دانید چرا؟ كاملا” با شما موافقم ! و كاملا” درست حدس زده ایــد چرا كه این علائم ، اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه ایمنی و بازدهی وسایل برقی با توجه به خدماتی كه ارائه می دهند در اختیار خریدار خود می گذارند.

آیا می دانید : با توجه به با توجه به معیارهای مختلف تعیین شده از سوی موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران در كشور ما بیش از ۶ نوع آرم استاندارد كه نشان دهنده كیفیت ، سلامت و ایمنی محصولات عرضه شده در بازار می باشند، وجود دارد .

یک نکته مهم :

با توجه به توضیحات مشخص شد كه نشان استاندارد بر روی وسایل برقی ، بیانگر بازدهی و میزان مصرف انرژی در آنها نیست ،بلكه فقط نشان دهنده ایمنی و عملكرد خوب دستگه مورد نظر است . آیا به نظر شماه تنها اطمنیان از ایمنی و عملكرد دستگاه برای تهیه بهترین وسیله برقی كافی است؟

مسلما” خیر : چرا كه اطمینان از ایمنی و عملكرد یك دستگه لزوما” تضمین كننده كارایی و پایین بودن میزان مصرف انرژی در آن وسیله نیست.

معرفی برچسب انرژی:

برچسب انرژی امروزه در اغلب كشورهای جهان وجود دارد و مصرف‎كنندگان وسایل خانگی را با میزان كارایی هر یك از وسایل خانگی آشنا می‎كند. همچنین اطلاعات مشترك مهم و با ارزش زیر در همهٔ وسایل برقی و اختصاصی در مورد هر دستگاه را اختیار مصرف‎كنندگان قرار می‎دهد.

برچسب انرژی به وسیله ۷ حرف از حروف الفبای زبان انگلیسی درجه‎بندی شده است كه هر حرف مٌعَرِف درجه‎ای از كارایی دستگاه می‎باشد. به عنوان مثال حرف A (آ) معرف بازدهی بیشتر و مصرف انرژی كمتر است و حرف G(ج) معرف بازدهی كمتر و مصرف انرژی بیشتر در هر دستگاه می‎باشد.

تمامی برچسبهای انرژی حاوی این اطلاعات مشترك هستند:

اطلاعات مشترك:

۱ـ علامت تجاری شركت سازنده

۲ـ نام شركت سازنده

۳ـ مدل دستگاه

۴ـ میزان كارایی دستگاه نسبت به انرژی مورد نیاز دستگاه

لازم به ذكر است كه برچسب مصرف انرژی اطلاعات اختصاصی و مناسب هر دستگاه را نیز به مصرف‎كننده ارائه می‎دهد كه با توجه به آنها می‎توان مناسب‎ترین وسیله را جهت مصرف تهیه نمود.

آیا می دانید : فواید استفاده از برچسب انرژی چیست ؟

استفاده از برچسب انرژی مزایا و فواید گوناگونی برای مصرف كنندگان اینگونه وسایل دارد كه از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره كرد:

انتخاب درست و آگاهانه مردم در هنگام خرید وسایل برقی خانگی

آشنا ساختن مصرف كنندگان با میزان كارآیی و بازدهی وسایل برقی خانگی

بهینه سازی و كاهش مصرف انرژی

كاهش هزینه انرژی مصرفی در خانواده

كاهش آلودگی محیط زیست

ارائه اطلاعات مشترك در هر وسیله و ویژه درمورد هر وسیله

نشان استاندارد

آیا می دانید چرا؟ چون یخچال فریزها مهمترین مصرف كنندگان انرژی در بین سایر وسایل برقی خانگی هستند . یخچال و فریزرها به تنهایی درسال ۱۳۸۰ حدود ۱۶ میلیارد كیلووات ساعت برق مصرف كرده اند.

یا می دانید : در حال حاضر در كشور ما بیش از ۱۸ میلیون یخچال و فریزر وجود دارد كه سالانه حدود ۰۰۰/۳۰۰/۱ دستگاه نیز به آن اضافه می شود .

آیا می دانید : روزانه به طور میانگین ۲۲ بار در یخچال بازو بسته می شود.

آیا می دانید : برای تولید برق یك یخچال و فریزر سالانه ۴۰۰ كیلوگرم گاز گلخانه ای وارد جو زمین می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحات آشنایی با الکتروموتور ها و راه اندازی الکتروموتور ها مراجعه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *