گیربکس حلزونی چینی

گیربکس حلزونی چینی

پیش از آن که بخواهیم گیربکس حلزونی یا مکعبی را توضیح دهیم بایستی بدانیم که ساز و کار گیربکس در وسیله های نقلیه و دیگر وسایل به چه صورتی است. گیربکس در واقع پلی میان منبع تولید نیرو و موتور وسیله ی مذکور است؛ یعنی بدون گیربکس امکان انتقال نیرو وجود ندارد و به همین دلیل است که ارزش و اهمیت گیربکس در حد موتور می باشد. می توان گفت گیربکس تقریبا در تمامی وسایل اعم از خودرو، لوازم آشپزخانه همچون لباسشویی و…وجود دارد.
گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی یا 90 درجه نیز یکی از انواع گیربکس است که تفاوت آن با گیربکس معمولی در ساختارش می باشد. انواع گیربکس حلزونی شامل گیربکس حلزونی پایه دار، فلنچ دار و هالو شافت است که همگی آن ها شامل یک پیچ حلزونی و یک چرخ حلزونی که اغلب اوقات از جنس برنج یا فسفر و برنز است ساخته می شوند.
مزایای گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی چینی به علت دارا بودن ویژگی هایی که در ادامه ذکر می شوند بسیار محبوب و کار آمد است:

-گیربکس های حلزونی معمولا در ابزار آلات و محصولاتی استفاده می شوند که دور بسیار زیادی دارند و سرعت چرخش چرخ دنده ها در آن بالا می باشد.

-پوسته ی این نوع گیربکس معمولا چدنی یا آلومینیومی است که مقاومت بسیار زیادی در برابر لرزش دارا است.

-معمولا چرخش چرخ دنده ها به علت های مختلفی می تواند در جهت عکس نیز رخ دهد که بسیاری از اوقات باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری می شود، اما در گیربکس های حلزونی به علت ساختار خاص، چرخ حلزونی نمی تواند سبب حرکت پیچ حلزونی شود. این ویژگی که معمولا با نام عدم برگشت پذیری شناخته می شود در موارد بسیار زیادی همچون موتور های بالابر یا آسانسورها به کار می آید و میزان خطرات احتمالی را تا حد بسیاری کاهش می دهد.

-به دلیل تماس مداوم پیچ و چرخ حلزونی میزان صدای کار و عمل گیربکس بسیار کاهش یافته و بسیار کم لرزش نیز می باشد.
قیمت گیربکس حلزونی چینی

قیمت گیربکس های حلزونی بر اساس مدل های متنوعی که دارند، د گستره ی خاصی از قیمت قرار می گیرند. این قیمت می تواند از زیر یک میلیون تومان در انواع ساده تر شروع شده و تا چهار الی پنج میلیون تومان و حتی بالاتر نیز برسد که با توجه به نوع کاربردش آن را انتخاب می کنند.
نمایندگی گیربکس چینی

گیربکس های حلزونی یا چینی دارای انواع مختلف کتابی، صنعتی و…هستند که دارای نمایندگی های فروش بسیاری نیز در سطح کشور می باشند. به طور مثال شرکت تجهیز صنعت پارسه یکی از این نمایندگی ها می باشد که ذر زمینه ی گیربکس، فروش گیربکس حلزونی، گیربکس شافت مستقیم، گیربکس موتوواریو و…را به فروش می رساند. در خال خاضر تجهیز صنعت دارای گیربکس حلزونی مدل SEW می باشد که مدلی بسیار محبوب است. برای خرید و دریافت مشاوره درباره ی هر یک از مدل های گیربکس بهتر است با مشاوران تجهیز صنعت تماس بگیرید تا بهترین راهنمایی را از آنان دریافت کنید.
موتور گیربکس حلزونی چینی

در انواع موتورهای مختلف گیربکس حلزونی یا هر نوع دیگری از گیربکس ممکن است به صورت تصادفی به کلماتی مانند شفت ورودی و شفت خروجی برخورد کنیم، پس بهتر است معنای آن ها را بدانیم. شفت ورودی دریافت کننده نیروی از سمت موتور و شفت خروجی انتقال دهنده نیرو به سمت دیفرانسیل و چرخ ها می باشد. یکی دیگر از تفاوت های گیربکس حلزونی با دیگر گیربکسها نیز که پیش از این هم ذکر شد، وجود پوسته ی چدنی یا آلومینیومی است که تا حد ممکن لرزش و صدای موتور را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *