مشخصات و ویژگی های الکتروموتور مارلی

مشخصات و ویژگی های الکتروموتور مارلی

مهندسی ایتالیایی به نام Ercole Mareli شرکت الکتروموتور مارلی را در شهر میلان توانست راه اندازی کند.

در حال حاظر محصولات تولید شده در دو کارخانه واقع شده در مالزی و ایتالیا و پس از گذشت سه دهه شرکت marely motori محصولاتی که در دو کارخانه کشورهای ذکر شده با تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته مستقر در ایتالیا و مالزی با شبکه توزیع و فروش، در 4 قاره و بالاتر از120 کشور عرضه میکند.

تمرکز محصولات تولیدی این شرکت اوایل مربوط به الکتروموتور بود که با  بزرگتر شدن و افزایش فعالیت انواع ژنراتور و AVR نیز به آن اضافه شد.

یکی از شرکت های موفق در دنیا در زمینه الکتروموتور سه فاز، الکتروموتور تک فاز، الکتروموتور ضد افنجار قطعا شرکت marely motori است.

ویژگی های شرکت مارلی

از مهم ترین ویژگی هایی که این شرکت دارد میتوان از انعطاف پذیری در طراحی، استفاده از مواد با کیفیت در چارچوب دستگاه و همینطور به کارگیری روش های مختلف اتصال نام برد.

دینام مارلی

یک معرفی کلی در آغاز از الکتروموتور مارلی و ویژگی های ساختاری آن خواهیم داشت و بعد به معرفی سه فاز TEFC مارلی میپردازیم.

معرفی الکترو موتور مارلی

یکی از برندهای با کیفیت و کارآمد از نظر طراحی و کارایی آست که در دوره های مختلف وارد بازار شده است. این الکتروموتورها سری های مختلفی دارند که در انواع سه فاز و تک فاز و  همچنین انفجاری ارایه میگردد.

شرکت مارلی محصولات تولیدی صنعتی خود را طبق یک دسته بندی کلی بر اساس صنایع به انواع الکتروموتور صنایع نفت و گاز و الکتروموتور هیدروپاور تقسیم کرده است. به این ترتیب مصرف کننده میتواند نیاز خود را از محصولات متنوع آن برطرف کنند.

الکتروموتور ایتالیایی مارلی

دلیل اینکه برند مارلی تبدیل به یک برنده محبوب در بازار شده است میتوان از استفاده از مواد با کیفیت و همینطور رعایت استاندارد های بین المللی در تولید محصولات خودش نام برد.

ویژگی های ساختاری الکتروموتور مارلی

مواد اولیه استفاده شده در فریم و بدنه آن ها و همینطور استفاده از مواد با کیفیت بالا را از ویژگی های ساختاری برنده مارلی نام برد.

ویژگی های ساختاری برنده مارلی :

  • از چدن ریخته گری شده به کار گرفته شده و آلومینیوم برای فریم الکتروموتور
  • برای محل اتصال الکتروموتور از چدن خاکستری تحت عنوان 200 EN1561-GJLاستفاده شده است.
  • برای طراحی و ساخت شفت از کربن استیل آلیاژی مدل TN-2C40-10083EN از کربن استیل آلیاژی استفاده میکند.
  • برای اینکه عملکردی بی صدا و کاملا روان داشته باشد یاتاقان بندی مناسب و فوق العاده ای را استفده کرده است.
  • این امکان فراهم شده است که اتصال در سیستم های گوناگون به صورت رزوه ای،فلنجی و پایه دار
  • قادر به کار به صورت پیوسته یا دائم کار
  • شامل استاندارد ایمنی حفاظت IP56 و IP65

مشخصات فنی دینام مارلی

مشخصات فنی موتور مارلی

مشخصات فنی را میتوان حاوی مقدار قطب الکتروموتور و سرعت گردش،توان و همچنین ولتاژ آن ذکر کرد. در زیر به بخشی از مشخصات فنی این الکتروموتورها اشاره خواهد شد :

  • این الکتروموتور قادر است محدوده توان بین 0.09 کیلووات تا 2400 کیلووات
  • طراحی الکتروموتور با مقدار قطب های 2،4،6،8،10،12
  • در فرکانس های 50و60 هرتز قادر به انجام کار است و سرعت گردش گوناگون در هرکدام از آنها را ارایه می کند.
  • ولتاژ اسمی متغیر 11ولت 380 ولت با توجه به سری الکتروموتور
  • از سیستم های خنک کننده گوناگون با توجه به سری الکتروموتورها استفاده کرده است.

الکتروموتور مارلی سه فاز TEFC

یکی از مهم ترین گروه محصولات شرکت مارلی از دینام سه فاز TEFC میتوان نام برد که در مدل های A6C ، A5C ، B6C ، B5C ، B5H و A1C ، A2C ، A3C ، B1C ، B2C ، B3C ارایه شده اند.

با توجه این موضوع  الکتروموتور 3 فاز مارلی قادر به پاسخگویی نیاز های گوناگون صنایع مختلف را داشته و تنوع بالایی از نظر فنی دارد.

دینام سه فاز مارلی

ویژگی ساختاری الکتروموتور مارلی سه فاز

تمام ویژگی ها و مواردی که گفته شد درباره خصوصیات ساختاری کلی موتور مارلی برای سه فاز هم، آن ویژگی ها صدق میکند. درواقع، ماده اولیه به کار برده شده برای ساخت این فریم الکتروموتورها از چدن ریخته گری شده به کار گرفته شده است.

مارلی موتور ایتالیایی

اما برای یکسری از سایزهای خاص مثل سایز 160 تا 280 از آلومینیوم استفاده شده است. درپوش فن (Fan Cowl) معمولا در این محصولات از جنس فولاد میباشد.

اما برای دو سایز بین 355 تا 400 و چنین 450 تا 500 از جنس فایبرگلاس به کار میبرند. پروانه فن یا همان پروانه عقب آن ها از جنس پلاستیک ترموپلاستیک است.اما درباره دو سایزی که بالا گفته شد از پلی آمید استفاده شده است.

کاربردهای الکتروموتور مارلی سه فاز

علاه بر خصوصیات ساختاری ذکر شده برای دینام مارلی همچنین توانایی فنی آن ها از نظرهای دیگر،کاربرد الکتروموتورها در شرایط سخت و خورنده قابل تصور است.

این موارد دلیلی شده است که از الکتروموتور مارلی در صنایع گوناگون استفاده بشود. نمونه ای از کاربردهای این الکتروموتورها میشود به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صنایع نفت، گاز و پالایشگاه
  2. صنایع دریایی
  3. حوزه معدن و استخراج
  4. کشاورزی و صنایع مولد
  5. حوزه تولید فولاد و ذوب آهن
  6. صنایع خودروسازی و قطعه سازی
  7. صنایع غذایی، نوشیدنی و دارویی

 

در سایت تکنوسعدی انواع الکتروموتور ایرانی ، الکتروموتور چینی و الکتروموتور خارجی ، گیربکس ، بالابر برقی و پمپ به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *