مقایسه انواع گیربکس صنعتی

مقایسه انواع گیربکس صنعتی

در این مقاله انواع گیربکس را به لحاظ راندمان ، سر و صدا و عمر گیربکس مورد مقایسه قرار میدهیم. انواع گیربکس عبارتند از گیربکس هلیکال و گیربکس خورشیدی و گیربکس حلزونی که به لحاظ مصرف گیربکس حلزونی 90 درجه بیشترین کاربرد را در صنعت دارد. پس از گیربکس حلزونی میتوان گفت گیربکس هلیکال بیشترین مصرف را در ایران دارد و گیربکس خورشیدی امروزه روز به روز پر مصرف تر می شود.

راندمان گیربکس صنعتی

 به لحاظ راندمان گیربکس خورشیدی با توجه به نوع دنده ای که در آن به کار رفته دارای بیشترین راندمان است ، گیربکس خورشیدی عددی بین 8/0 تا 95/0 راندمان دارد، گیربکس هلیکال در جایگاه دوم قرار دارد و بین 5/0 تا 8/0 راندمان دارد ، گیربکس حلزونی دارای کمترین راندمان است، که بین 2/0 تا 6/0 راندمان گیربکس حلزونی است. به عبارتی گیربکس حلزونی بیشترین تلفات را دارد و در خروجی گیربکس توان و گشتاور کاهش خواهد یافت. به لحاظ سرو صدا گیربکس خورشیدی باتوجه به نوع دنده دارای بیشترین صدا هستند البته سرصدای گیربکس با نسبت تبدیل گیربکس رابطه مستقیم دارد و در نسبت های بالاتر سرو صدا بیشتر خواهد بود.

سر و صدای گیربکس صنعتی

 به طور کلی گیربکس حلزونی بعد از گیربکس خورشیدی قرار دارند و گیربکس هلیکال با توجه به نوع دنده دارای کمترین سرو صدا هستند. به طور کلی عمر گیربکس حلزونی با توجه به اصطکاک زیادی که بین دنده ها وجود دارد کمتر از گیربکس خورشیدی و گیربکس هلیکال است. به عبارتی گیربکس حلزونی نیاز به تعمییر ونگه داری بیشتر دارند ، اما یک مزیت بزرگ گیربکس حلزونی عدم برگشت پذیری است و بین نسبت های 40 تا 80 گیربکس حلزونی تقریبا برگشت ناپذیر است و در نسبت های 100 به علت ریز بودن دنده ممکن است دنده خورد شود ولی برگشت ناپذیر است و در نسبت های پایین احتمال برگشت پذیری افزایش می یابد.

برای دریافت مشاوره رایگان در رابطه با انتخاب گیربکس ، با کارشناسان فروش در تماس باشید.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *