انواع مختلف تست گیربکس صنعتی

انواع مختلف تست گیربکس صنعتی

بین تست های کندگی و خراش تفاوت های قابل توجهی وجود دارد؛ مثلا تست کندگی که همان تست فلز می باشد،در بازه های زمانی طولانی تری و تحت اثر بار ثابتی انجام می شود اما تست سایش که در واقع همان تست روغن کاری است طی  دوره های زمانی بسیار کوتاه و مثلا 10 دقیقه که در هر بار و هر مرحله با افزایش بار بر روی گیربکس صنعتی همراه است انجام می پذیرد.

ساده ترین روش برای تست های کندگی،سایش و خراش در گیربکس صنعتی چیست؟

برای بررسی تست های شکست کندگی،خراش و سایش روش های مختلفی وجود دارد اما ساده ترین روشی که می توان در این رابطه به آن پی برد روشی است که در آن وسایلی به کار برده شود که حرکت دو دندانه را شبیه سازی کند. مثلا می شود جای دو دندانه را با دو دیسک یا 2 استوانه تعویض نمود آنها را با هم درگیر کرد و کندگی و خراش را روی آنها مورد مطالعه قرار داد. در بعضی دستگاه ها نیز ظرفی وجود دارد که سه ساچمه استاندارد در آن به هم فشرده شده اند و از طرف ساچمه چهارم تحت فشار هستند؛ از این روش برای بررسی سایش استفاده می شود.

مناسب ترین روش برای تست شکست گیربکس صنعتی چیست؟

شکل هندسی دندانه چرخ دنده ها نقش مهمی برای مقاومت آنها در برابر شکست دارد اما در هیچ کدام از این تست ها هیچ نقشی ندارد؛ بنابراین بهترین و دقیق ترین روشی که می توان برای تست از آن استفاده کرد تست چرخ دنده های واقعی در شرایط حقیقی است.برای بررسی هر کدام از این شکست ها چرخ دنده ها باید تحت اثر بار واقعی باشند و با سرعت واقعی کار کنند.

تست جذب قدرت چیست؟

معمولا در حالت کلی بار به وسیله یک الکتروموتور تامین شده وجذب آن توسط یک دینامومتر الکتریکی یا آبی و از طریق چرخ دنده خروجی در گیربکس صنعتی صورت می پذیرد؛این روش را تست جذب قدرت تعریف می کنند.

تست جذب قدرت چه محدودیت هایی دارد؟

تست جذب قدرت مزایا و محدودیت هایی دارد که در اینجا به محدودیت های آن می پردازیم . این تست سه محدودیت دارد : اول اینکه اگر ابعاد چرخ دنده ها بزرگ باشد بنابراین تجهیزات مورد استفاده مثل الکتروموتور ، دینامومتر و … هم بزرگ هستند و در نتیجه حجم بیشتری را در بر می گیرند . دومین محدودیت این روش هزینه بالایی است که باید جهت انجام این تست صرف شود و سومین محدودیت تست قدرت میزان زیاد قدرت خروجی است که توسط دینامومتر جذب و هدر می رود.

تست گشتاوری یا تست گشتاور قفل شده در گیربکس صنعتی چیست؟

 محدودیت هایی که برای انجام تست قدرت وجود دارد سبب شده اند تا روش های دیگری برای انجام تست خستگی سطحی چرخ دنده و به صورت کلی تر تست کامل یک گیربکس صنعتی ، ارائه شود. یکی از این روش ها تست گشتاوری یا تست گشتاور قفل شده است.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *