آشنایی با گیربکس رجیانا

آشنایی با گیربکس رجیانا

شرکت رجیانا یکی از بزرگترین تولید کنندگان گیربکس خورشیدی در جهان بوده که با تنوع بسیار بالای تولیدات خود، از رنج 400 نیتون متر تا 900000 نیتون متر در محدوده دوری بسیار متنوع توانسته است جای خود را صنایع مختلف باز کند.

گیربکس خورشیدی نسل جدیدی از گیربکس صنعتی است. خواص بالاتری نسبت به گیربکس حلزونی و گیربکس هلیکال یا گیربکس شافت مستقیم شامل راندمان بالای 98%، حجم کم به دلیل قرارگیری موازی طبقات و همچنین تحمل گشتاورهای بالا می باشدشرکت گیربکس رجیانا در این راستا قدم های بسیار موفقی در سراسر جهان برداشته است و با احساس خلاء موجود دربازار ایران هدف های بلندی را جهت بدست آوردن بازار گیربکس خورشیدی در ایران ترسیم کرده است.

کارخانه گیربکس رجیانا در کشور ایتالیا واقع است با مساحتی بالغ بر 24000 متر مربع و با بیش از 60 دفتر نمایندگی در کشور های مختلف در حال ارائه خدمات مشغول است. گردش مالی این شرکت رجیانا به 170 میلیون یورو در سال 2009 رسیده است.

قابل ذکر است که اولین انبار اتوماتیک دنیا ، انبار مرکزی شرکت رجیانا می باشد.

آشنایی با مکانیزم عمل در گیربکس خورشیدی رجیانا

گیربکس خورشیدی ، با توجه به میزان کاهش دور، از طبقات مختلف تشکیل می شوند که در هر طبقه نسبت های دور به طور معین و به صورت مستقل کاهش می یابد، بدین نحوه که تعدادی چرخ دنده دور ورودی هر طبقه را کاهش داده و به طبقه بعد منتقل می کنند. لذا به واسطه چند مرحله ای بودن کاهش دور در گیربکس خورشیدی امکان بدست آوردن دورهای ایده آل در محدوده ای بین 450 تا ∞+ (منفی بی نهایت) دور در تنها یک تا چند طبقه گیربکس قابل دستیابی می باشد. نسبت تبدیل در هر طبقه گیربکس بین 3 تا 7 متغییر می باشد.

ورودی در گیربکس خورشیدی در انواع شافت دار، هالو شافت و 90 درجه (زاویه دار) می باشد که امکان نصب آن ها را در موقعیت های مختلف امکان پذیر می سازد.

به خاطر فولادی بودن دنده های داخلی گیربکس رجیانا و همچنین تقسیم بار به صورت متوازن بین چرخ دنده های هر طبقه از گیربکس رجیانا، شاهد دوام و طول عمر بسیار بالا به همراه تحمل بار های چندین برابر ظرفیت به صورت مقطعی میباشد. دامنه تحمل گشتاور خروجی در گیربکس رجیانا بین 650 نیوتن متر تا 900000 نیوتن مترقابل تغییر است لذا امکان انتخاب ، برای کاربری های متفاوت مقدور بوده و این خاصیت همراه با امکان انتخاب دور خروجی مورد نیاز محصولی متناسب با نیاز ما در اختیار قرار می دهد. به واسطه طبقاتی بودن این نوع گیربکس رجینا امکان کاهش و یا افزایش دور در حداقل زمان ممکن و تنها با کم و زیاد کردن طبقات هر گیربکس بدون نیاز به تعویض گیربکس و تنها با تغییرات جزئی در طبقات میسر می باشد.

انواع  محصولات رجیانا به شرح ذیل است:

  1. گیربکس خطی رجیانا
  2. گیربکس زاویه دار رجیانا
  3. گیربکس هالو شافت رجیانا
  4. گیربکس پایه دار رجیانا
  5. گیربکس با خروجی چرخ دنده رجیانا
برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *