استفاده از مقاومت ترمز اینورتر

استفاده از مقاومت ترمز اینورتر

استفاده از مقاومت ترمز :

استفاده از مقاومت ترمز:زمانی که بار به موتور وصل بوده و موتور در حال حرکت باشد و به اینورتر فرمان  توقف بدهیم بار موتور را م چرخاند ،یعنی حالت ژنراتوری ایجاد می شود و موتور چرخانده شده توسط موتور بار ، ولتاژ زیادی تولید می کند. از طرف دیگر خازن های اینورتر توانایی تحمل ماکزیمم 400 VdC را دارند و ولتاژ بالاتری به آنها آسیب می رساند ، مدارات حفاظتی اینورتر فعال شده و خروجی قطع  می شود  و یا بطور اتوماتیک زمان DEC  افزایش  یافته  تا ولتاژ  تولید شده توسط موتور کاهش یابد بنابراین مدت زمان طول می کشد تا بار بایستد.

برای جلوگیری از این حالت (و برای داشتن یک توقف سریع)از یک مقاومت ترمز استفاده  می کنیم  تا  ولتاژ اضافی در مقاومت تخلیه شود. اما پیش از استفاده از مقاومت  ترمز باید تغییراتی در پارامتر  های اینورتر داده شود و حالت محافظت اتوماتیک را غیر فعال کنیم تا خروجی اینورتر قطع نشود و ولتاژ به سمت مقاومت ترمزهدایت  شده و در آنجا تخلیه شود ، تحت این شرایط موتور سریعتر می ایستد.
برای  فعال کردن ترمز در مدل S310 کافیست مقدار پارامتر00010=00-07 قرار دهیم.

جدول مشخصات  مقاومت های مناسب برای رنج های متفاوت در زیر آمده است.

*مقاومت ترمز به ترمینال های BR ،P1 متصل می شود.


برای  فعال کردن ترمز در مدل E310 کافیست مقدار پارامتر00010=00-07 قرار دهیم.

این مقاومت برای اینورتر های با توان زیر 25HP بصورت مستقیم به ترمینال P ، R متصل می شود زیرا تا این رنج توان ، اینورترها دارای واحد ترمز داخلی هستند اما برای اینورتر های 25HP و بالاتر برای استفاده از مقاومت ترمز ، نیاز به واحد ترمز خارجی
(Braking unit) داریم و مقاومت  ترمز به واحد ترمز خارجی وصل می شود.


جدول پیغام های اعلام نقص دستگاه در زیر با چند نمونه از خطاها ی معمول درایو ،مفهوم و نحوه رفع آنها آشنا خواهیم شد:


 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *