گیربکس اکسترودر چیست و چه کاربردی دارد؟

گیربکس اکسترودر چیست و چه کاربردی دارد؟

گیربکس اکسترودر

تولید محصولات لاستیکی و پلاستیکی در زندگی انسان تأثیر بسزایی داشته است، محصولات پلاستیکی از زمان بازیافت تا تولید و یا تولید به صورت مستقیم (مواد خام) فرآیند بخصوصی را طی می کنند. در این میان پلاستیک خام  در صنایع پلاستیک سازی بسیار پرکاربرد می باشد که برای ساخت محصولاتی چون سیم و کابل , لوله های پلی اتیلن مخصوص کشاورزی , شلنگ های مورد مصرف خانگی که به صورت پیوسته تولید می گردند از دستگاهی به نام اکسترودر بهره می برند.

دستگاه اکسترودر، دستگاهی است که به صورت گسترده در صنعت لاستیک و پلاستیک سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه قابلیت شکل دهی مواد اولیه به منظور رسیدن به محصول نهایی مورد استفاده قرار می گیرد، اکسترودر ها به دو نوع تک و دو مارپیچ  طبقه بندی شده که اجزای مهم آنها شامل:

-قیف (محل ورودی متریال و مواد اولیه)

-سیلندر (محل انتقال حرارت و محفظه مارپیچ)

-صافی و صفحه سرعت شکن

-مارپیچ (مهمترین جزء از یک اکسترودر)

باید عنوان کرد که مارپیچ دارای مباحث تخصصی و علمی مهمی می باشد که مادر اینجا فقط به معرفی آن پرداختیم.

نیروی محرک در تمامی اکسترودر ها موتور الکتریکی آنها می باشد و پس ازآن گیربکس قرار دارد، این گیربکس ها از یک سو به موتورالکتریکی کوپل شده و از سویی دیگر به مارپیچ متصل شده است.

 

گیربکس های استاندارد و مورد تأیید سازندگان دستگاههای اکسترودر گیربکس های خورشیدی می باشد این نوع گیربکس ها به دلیل قابلیت فوق العاده در تحمل نیروهای محوری و شعاعی و شوک های ناگهانی بسیار کارآمد هستند.

مزیت گیربکس های خورشیدی نسبت به دیگر گیربکس های موجود در بازار شامل:

1.راندمان بسیاربالا

2.تحمل شوک های ناشی از فشار نیروهای محوری و شعاعی

3.سخت کاربودن

4.صدای پایین حین کارکرد

5.عمرمفید بالا

6.تعمیرات و نگهداری آسان

7.سهولت در نصب

8.لقی بسیارپایین

9.مصرف بهینه انرژی (برق و…)

 

 

تعمیر گیربکس های اکسترودر

گیربکس های اکسترودر باید به صورت منظم سرویس شوند لذا با این حال پس از مدتی دچار مشکل شده و نیاز به سرویس دارند. در این راستا مجموعه تکنو سعدی با کادری مجرب و حرفه ای گیربکس های اکسترودر را تعمیر و به چرخه صنعت باز می گرداند.

مجموعه تکنو سعدی با ارائه مشاوره در امر خرید و بهترین انتخاب در نوع گیربکس شما را یاری می رساند. در سایت تکنوسعدی انواع الکتروموتور ایرانی ، الکتروموتور چینی و الکتروموتور خارجی ، گیربکس ، بالابر برقی و پمپ به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *