کارایی گیربکس در دستگاه های روغن گیری

کارایی گیربکس در دستگاه های روغن گیری

گیربکس روغن گیری (روغن کشی)

نیاز انسان به مواد طبیعی و غنی سرشار از انواع ویتامین ها و پروتئین ها در زندگی روزمره امری مهم است. در این میان روغن کنجد,دانه انگور و دیگر روغن های خوراکی و غیر خوراکی که جنبه درمانی دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. به منظور تهیه  این نوع روغن ها که فرآیند تولید  آنها خاص می باشد کارگاه ها و کارخانجات بزرگ و کوچکی در سراسر جهان راه اندازی گردیده اند که از تجهیزات مختص به همین کار بهره می برند در این کارخانجات یا کارگاه ها از دستگاه های روغن گیری استفاده می شود که اصلی ترین و مهمترین دستگاه در روند تولید روغن گیری می باشد.

 

انواع دستگاه روغن گیری

دستگاههای روغن گیری در دو نوع پرس گرم و سرد ساخته می شوند.

دستگاه روغن گیری به روش پرس گرم: همانطور که از نام این روش مشخص است گرما و حرارت در روغن گیری دانه ها تأثیر دارد ولی از کیفیت محصول تا حدودی می کاهد, در این روش قبل از انجام مرحله پرس و فشار به دانه های مورد نظر حرارت داده شده و پس از آن مرحله پرس انجام می شود.این روش  بیشتر در کارخانجات بزرگ تولید روغن نظیر آفتاب گردان و ذرت به صورت استاندارد کاربرد دارد.در دستگاه روغن گیری خانگی نیز از این گیربکس صنعتی استفاده می شود.

در تجهیزات این نوع روش بیشتر از گیربکس های مکعبی استفاده می شود.

مزیت گیربکس های کتابی شامل:

  • قیمت مناسب
  • صدای کم
  • ظرفیت بسیار بالا
  • حداقل فضای نصب
  • ضریب اطمینان بالا
  • طول عمر بالا
  • حالات نصب متنوع
  • بازه وسیع انتخاب سرعت خروجی
  • بازه  وسیع انتخاب گشتاور خروجی

 

روغن گیری به روش پرس سرد

در این روش بدون هیچ آسیبی به کیفیت محصول خروجی از دستگاه روغنی ناب و خالص حاصل می گردد علت این موضوع این است که بر خلاف روش پرس گرم بدون هیچ حرارتی دانه ها مستقیمأ وارد مرحله پرس شده و عمل روغن گیری انجام می شود.دستگاههایی که در این روش کار می کنند از گیربکس های خورشیدی بهره می برند.

مزیت گیربکس خورشیدی نسبت به نمونه های موجود در بازار شامل:

1.راندمان بسیاربالا

2.تحمل شوک های ناشی از فشار نیروهای محوری و شعاعی

3.سخت کاربودن

4.صدای پایین حین کارکرد

5.عمرمفید بالا

6.تعمیرات و نگهداری آسان

7.سهولت در نصب

8.لقی بسیارپایین

9.مصرف بهینه انرژی (برق و…)

 

 

تعمیر گیربکس های روغن گیری

گیربکس های روغن گیری باید به صورت منظم سرویس شوند لذا با این حال پس از مدتی دچار مشکل شده و نیاز به سرویس دارند.در این راستا مجموعه تکنو سعدی با کادری مجرب و حرفه ای گیربکس های روغن گیری را تعمیر و به چرخه صنعت باز می گرداند. مجموعه تکنو سعدی با ارائه مشاوره در امر خرید و بهترین انتخاب در نوع گیربکس شما را یاری می رساند.

 

در سایت تکنوسعدی انواع الکتروموتور ایرانی ، الکتروموتور چینی و الکتروموتور خارجی ، گیربکس ، بالابر برقی و پمپ به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *