کارایی گیربکس در دستگاه ریبون بلندر

کارایی گیربکس در دستگاه ریبون بلندر

گیربکس دستگاه ریبون بلندر (میکسرافقی)

نیازبه مواد پودری در بعضی صنایع وابسته و حتی تولیدکنندگان یک نیاز مهم به شمار می آید.

انواع پودرهای صنعتی و غیرصنعتی و نیز کشاورزی برای بدست آمدن به یک مخلوط با ترکیب یکنواخت و مناسب وارد دستگاهی می شوند به نام ریبون بلندر.

از جمله صنایعی که نیاز مبرم به این دستگاه در روند تولیدات آنها مشهود می باشد می توان به

– صنایع غذایی

-صنایع رزین سازی

-صنایع شیمیایی

-صنایع رنگ

-صنایع تولید لوازم آرایشی و بهداشتی

-صنایع دارویی

-صنایع پزشکی و… اشاره کرد.

دستگاه ریبون بلندر یک نوع میکسر محسوب می گردد که به صورت افقی و عمودی و در انواع سبک و سنگین کار برنامه ریزی در طراحی و ساخته می شود از نمونه های شاخص و شناخته شده این نوع دستگاه نوع افقی آن است.

این دستگاه برای ترکیب انواع پودر و گرانول ساخته می شود.در دستگاه میکسربه منظور مواد پودری از قبیل صنایع خوراکی و غذایی شامل  پودرکیک,پودرهای میوه,نمک,آرد و حتی صنایع پزشکی و دارویی کاربرد دارد.

گرانول چیست؟

درصنایع شیمیایی برای تولید وساخت یک محصول جدید, از ترکیباتی استفاده می کنندکه شبیه به گوی های(دانه) کوچک و ریز بوده که خود این دانه ها با دیگر دانه ها ترکیب شده و یک ماده جدید را می سازند که ممکن است در حین عملیات نیز حرارت و دمای کاری بالابرده شود.

میکسرگرانول

این نوع میکسر بیشتر در صنایع شیمیایی و وابسته بخوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار دستگاه ریبون بلندر(افقی)

این دستگاه تشکیل شده است از یک مخزن افقی که می تواند از جنس استیل ضدزنگ و یا فولاد ساخته شده که درآن یک شافت بر روی محورطولی و به راستای مرکزقرار گرفته است و یک سر آن به گیربگس و الکتروموتور متصل می شود.

برروی شافت پره هایی نیز از جنس استیل و یا فولاد طراحی و ساخته شده که با دو شعاع بزرگ و کوچک عمل اختلاط و ترکیب مواد پودری یا گرانول را انجام می دهند.این مخزن ها دارای دو دریچه تغذیه و تخلیه مواد می باشند.

تکنولوژی طراحی و ساخت دستگاه ریبون بلندر محدود  نبوده و پیشرفتهایی داشته که سبب گردیده  است این دستگاه با قابلیت های ویژه ای نیز ساخته شود.

گاهی نیاز است که در حین عملیات اختلاط و ترکیب مواد دما نیز بالابرده شود تا به یک محصول ایده آل دست پیدا کرد در همین رابطه دستگاه ریبون بلندر دوجداره طراحی و ساخته شده که قابلیت حرارت دهی به ترکیبات را دارد.

از دیگر طراحی های صورت گرفته برای دستگاه ریبون بلندر ساخت مخازن گردان بوده است که علت آن عدم ترکیب و اختلاط مناسب مواد داخل مخزن بوده که گاهأ مقداری از مواد در کف مخزن باقی مانده و ناخالصی هایی به همراه داشته است.

دستگاه ریبون بلندر در دوگروه اصلی افقی و عمودی طراحی و ساخته می شود که به شکل های مختلف نظیر استوانه ای وجود دارد که از عیوب عمده این نوع طراحی ها عدم ترکیب کامل مواد قابل ذکر می باشد.

به همین دلیل میکسرافقی یا ریبون بلندرافقی دارای مزایای بالقوه ای می باشد که آن را در جایگاه بهتری نسبت به سایر نمونه ها قرار می دهد.

از مزایای عمده میکسرافقی (ریبون بلندرافقی)

*ترکیب کامل و یکسان(همگن بودن)مواد

*مدت زمان کمتر برای عملیات ترکیب مواد

*راندمان بالاتر

*قابلیت طراحی و ساخت در توان های مختلف

*قابلیت بارگیری و تخلیه راحتتر

*قیمت تمام شده مناسب

*عدم انتشار گردوغبار در حین عملیات ترکیب و اختلاط مواد

*استفاده تقریبأ کامل از محیط داخل مخزن

*قابلیت استفاده برای چندنوع دانه بندی مختلف

طراحان و سازندگان بسیاری اقدام به طراحی و تولید دستگاه ریبون بلندر (میکسرافقی)می نمایند که داشتن کیفیت بالای دستگاه همواره مد نظر آنان می باشد,استفاده از تجهیزات و ادوات با کیفیت سبب داشتن بازار فروش خوب برای تولیدکنندگان می باشد.

از اصلی ترین قسمت های دستگاه ریبون بلندر می توان به الکتروموتور و گیربکس آن اشاره کرد.

گیربکس همواره در تجهیزات و دستگاههایی که دارای فشار بالای کاری می باشند بسیار حائز اهمیت می باشد,لذا در نمونه هایی که فشار کاری بالایی دارند باید از گیربکس هایی استفاده شود که بخوبی بتواند شرایط سخت کاری را تحمل نماید.

به دلیل اینکه میکسر افقی را می توان در ابعاد و حجم های بزرگترنیز ساخت طبعأ الکتروموتور و گیربکس قوی تری نیز خواهند داشت.

از پر مصرف ترین نوع گیربکس ها برای ساخت دستگاه ریبون بلندر,گیربکس خورشیدی می باشد.گیربکس های خورشیدی به دلیل دارابودن شرایط کاری منحصر به فردی که دارند به خوبی جوابگوی طراحان و سازندگان دستگاه ریبون بلندر می باشند.

مزایای گیربکس خورشیدی مورد استفاده در میکسر افقی

*راندمان بسیاربالاتر نسبت به دیگر گیربکس ها
*تحمل شوک های محوری و شعاعی بالا
*صدای پایین در حین کار
*تعمیر و نگهداری آسان
*تنوع در تیپ و سایز
*تنوع در نسبت با توجه به تیپ وسایز
*تنوع در نوع اتصال
*مصرف بهینه انرژی

 

در سایت تکنوسعدی انواع الکتروموتور ایرانی ، الکتروموتور چینی و الکتروموتور خارجی ، گیربکس ، بالابر برقی و پمپ به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *