راهنمای خرید گیربکس شافت مستقیم

راهنمای خرید گیربکس شافت مستقیم

گیربکس شافت مستقیم که به آن گیربکس مارپیچ یا شفت مستقیم نیز می گویند، از سری گیربکس های پر کاربرد در صنعت می باشد. این وسیله از دندانه های زاویه دار و در برخی نمونه ها بدون زاویه بهره برده است و با توجه به این دندانه ها موجب انتقال نیرو در سمت های متفاوت می شود. در این گیربکس به قصد بالا بردن راندمان از چرخ دنده های هلیکال استفاده می کنند که دندانه های آن به صورت زاویه دار نسبت به محور اصلی می باشد.
گیربکس شافت
قبل از خرید گیربکس شافت مستقیم بدانید

گیربکس شافت مستقیم دارای چرخ دنده های متنوعی می باشد که شما باید قبل از خرید مدل متناسب با نیاز خود را تشخیص دهید. انواع چرخ دنده های آن عبارتند از:

چرخ دنده یک ردیف: این چرخ دنده از دندانه های زاویه دار بهره برده است و تنها یک ردیف آن بر روی چرخ جای گرفته است. این چرخ دنده ها توانایی بالایی در تحمل بار دارند.

چرخ دنده دو ردیف: این چرخ دنده همانند چرخ دندانه یک ردیف است اما با این تفاوت که دارای دو ردیف دندانه زاویه دار می باشد و در بین ردیف های آن گپ وجود دارد. این چرخ دنده با توجه به ساختاری که دارد عملکردی نرم و روان در اختیار شما قرار می دهد.

چرخ دنده هرینگ بون: این چرخ دنده همانند چرخ دنده دو ردیفه است و تنها تفاوت آن ها در وجود گپ است که در این مدل وجود ندارد و دندانه ها بدون فاصله در کنار یکدیگر ردیف شده اند. این چرخ دنده درابعاد و ساز کوچک تولید می شود و برای ارتعاشات سنگین گزینه مناسبی است. البته توجه داشته باشید که گیربکس شافت مستقیم با این مدل از چرخ دنده قیمت بالایی دارد.
گیربکس شافت مستقیم
چرخ دنده صاف یا دندانه دار؟

از هم ترین دغدغه هایی که ممکن است هنگام خرید گیربکس شافت مستقیم برایتان پیش بیاید این است که گیربکسی را خریداری کنید که دارای چرخ دنده ساده است یا دندانه دار؟ ما به شما نوع دندانه دار آن را توصیه می کنیم و دلیل هم برای این پیشنهاد داریم. درست است مه چرخ دنده های ساده به دلیل کم وزن بودن موجب سبک تر شدن گیربکس می شوند، اما نویز های بالایی دارند و به تبع سبب ایجاد سرو صدا بسیاری می شوند. وجود دندانه در چرخ دنده ها باعث می شود تا انتقال نیرو بیشتر انجام شود. از طرفی دندانه های ساده از شرایط نگهداری سختی برخوردار هستند و تعمیر آن ها نیز بسیار سخت است چرا که اغلب باید قطعات داخلی گیربکس باز شود و این کار را برایتان بسیار دشوار تر خواهد کرد.
چرخ دنده
موتور گیربکس شافت مستقیم

اصلی ترین قسمت گیربکس شافت مستقیم موتور آن است که باید درت بالایی داشته باشد و از سرعت چرخش مناسب و بازدهی بالایی بهره برده باشد. سرعت چرخش ورودی و همچنین توان ورودی باید به صورت مناسب کنترل شود و از یک محدوده مشخص بیشتر نشود. گیربکسی مناسب و مطمئن خواهد بود که دارای قفل خودکار باشد. به این معنی که در صورتی که دچار افزایش ناگهانی سرعت یا گشتاور شد به صورت خودکار قفل شود. موتور و گیربکس شافت مستقیم هم به صورت یک پیکج و محصول عرضه می شوند و هم می توانید آن ها را به صورت جداگانه خریداری نمایید.
موتور گیربکس
مزایای استفاده از گیربکس شافت مستقیم

این نوع از گیربکس ها نویز بسیار کمتری در قیاس با سایر گیربکس ها دارند.
ارتعاش آن ها بسیار کم تر است.
بازدهی بسیار بالایی دارند.
وزن آن ها سبک است و قابلیت جا به جایی دارد.
به راحتی قابل نصب است.
قیمت بسیار ناسب و مقرون به صرفه ای دارد.
و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *