الکتروگیربکس چیست ؟ |معرفی+کاربرد+مزایا

الکتروگیربکس چیست ؟ |معرفی+کاربرد+مزایا

الکتروگیربکس به ماشین های صنعتی گفته می شود که از طریق قدرت جنبشی و حرکتی ، نقش بسیار مهمی را در صنعت ایفا می کند . الکتروموتورهای گیربکس دار تونایی کم کردن دور موتور و تبدیل آن به قدرت یک سیستم انتقال را دارد . به همین جهت این ماشین صنعتی با کم کردن دور موتور ، گشتاور آن را افزایش می دهد و این افزایش به معنی تبدیل انرژی مکانیکی به قدرت سیستم انتقال است . حال با افزایش توان موتور و برخورداری از کالای با ارزش، تولید کنندگان به منظور ساخت تجهیزات این دستگاه ، حساسیت زیادی به خرج می دهند چراکه هرچقدر این تجهیزات با کیفیت تر باشند ، روی کیفیت الکتروگیربکس نیز تاثیرگذار خواهد بود . همانطور که می دانید انواع مختلف گیربکس ها مانند گیربکس سایکلو ، گیربکس جک اسکرو و . . . در بازار وجود دارد که در ادامهبه آنها می پردازیم .

چه اجزا و مواردی در الکتروگیربکس به کار رفته است ؟

الکتروگیربکس یا به عبارتی الکتروموتور های گیربکس دار دارای اجزاء متفاوتی هستند که هر کدام نسبت به جنس و فرم با یک دیگر فرق دارند . باید به این نته اشاره کنم که یکی از مهم ترین اجزاء این ماشین صنعتی ، چرخ دنده ها هستند که از اهمیت زیادی برخوردار هستند . در ادامه به برخی از این اجزاء اشاره خواهیم کرد :

پوسته الکتروگیربکس: جنس این قطعه اصولا از چدن ریخته گری می باشد و تمامی دنده های سیستم را درون خود جای می دهد .

شکاف های ورودی و خروجی : معمولا این شکاف ها به صورت سوراخ یا شکاف وجود دارند . هم چنین جنس آنها دربیشتر مواقع از الومینیوم می باشد .

هم چنین یاتاقان ها وظیفه تحمل بار های از نوع شعاعی محوری شکاف های الکتروگیربکس ها استفاده می شود .
انواع الکتروگیربکس ها
به طور کلی متخصصان صنعتی الکتروموتور گیربکس دار را بر اساس کاربرد واشکال مختلف آنها را تولید و عرضه می کنند که هر کدارم از آنها با نام های مختلفی در بازار شناخته می شوند .

گیربکس حلزونی
گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم
گیربکس آویز
گیربکس کرانویل پینیون
گیربکس خورشیدی
گیربکس ترکیبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *