اطلاعاتی در خصوص الکتروموتور مشعل

اطلاعاتی در خصوص الکتروموتور مشعل

الکتروموتور مشعل

صنایع با پیشرفت هرچه بیشتر خود نیازمند تجهیزات جدیدتری شدند به طوری که ساختار کارکرد بعضی از قسمت ها دچار تغییر گردید. جمعیت رو به رشد در هر کشور و نیز ساختمان سازی های بزرگتر در شهرها منجرگردید که ساختمان ها برای رفع نیازهای آسایش ساکنین خود دارای قسمتی جدید به نام موتورخانه ها شوند. می توان گفت موتورخانه ها قلب تپنده در سیستم های حرارت مرکزی ساختمان ها به شمار می روند لازم به ذکر است که پیشرفت در تمامی عرصه های صنعتی و ساختمانی متوقف نشده به طوری که سیستم حرارت مرکزی به شکلی مستقل برای هر واحد به نام پکیج حرارتی تبدیل شد. امروزه پکیج ها به دو صورت دیواری و زمینی ارائه می شوند.

موتورخانه ها در پایین ترین قسمت ساختمان ها تعبیه می شوند و باید دارای سیستم تهویه هوای مناسبی باشند. موتورخانه ها دارای خصوصیات و قوانین اجرایی خاص می باشند که توصیفشان در اینجا میسر نمی باشد.

موتورخانه ها به منظور ایجاد هوایی ایده آل در فصول مختلف ممکن است دارای خصوصیات و تجهیزات مختلفی باشند.اگرسیستم یک موتورخانه فقط مختص تولید گرما باشدمثل شوفاژ به گرمایش مرکزی و اگر دارای تجهیزات سرمایشی باشد مثل چیلرها به سیستم سرمایش مرکزی شناخته می شوند.

قابل ذکر است که اگر موتورخانه ها دارای همه حالات تولید گرما و سرما و نیز برای تهویه مطبوع فعالیت کنند به سیستم های HVAC شناخته می شوند.

در صنایع به دلیل نیاز شدید به تجهیزات و دستگاههایی که بتوانند عملیات تولید را بهینه ترکرده و همچنین قابلیت اطمینان بالایی داشته باشند همواره مهم و قابل تأمل بوده است.

زمانی که صحبت از بخار و توانایی های آن و نیروی بالقوه آن می شود می توان از دیگ های بخار نام برد از تولید اولین دیگ بخار در دنیا نزدیک به 300سال می گذرد  و همواره در طی سالها دچار تغییر و تحول گردیده است.

دیگ های بخار امروزی بر دونوع :1.دیگ های لوله آتشی 2.دیگ های لوله آبی تقسیم میشوند.

سیستم های گرمایشی در ساختمان ها بیشتر سیستم آبگرم هستند ولی سیستم های دیگ بخار به دلیل فشار و حرارت بالای کار دارای محدودیت هایی برای استفاده در ساختمان هستند.سیستم های دیگ بخار برای مصارف عمومی به کار گرفته نمی شوند.

درصنایعی مثل پتروشیمی,تولید رب گوجه فرنگی,سالن پرورش قارچ,دامداری ها و مرغ داری ها,پالایشگاه ها و نیروگاهها استفاده از دیگ های بخار بسیار پرکاربرد می باشند.

تمامی سیستم های گرمایش دارای یک مشعل بوده که وظیفه ایجاد حرارت در سیستم را دارد.

از لحاظ تخصصی می توان مشعل هارا بر اساس نوع سوخت به تیپ های گازسوز,مایع سوز و جامد سوز طبقه بندی کرد.همچنین می توان مشعل ها رابر اساس نحوه کار به گروههای مشعل تبخیری سوخت,مشعل پودرکننده سوخت و مشعل گریز از مرکز طبقه بندی نمود.

مشعل خود دارای چندین قسمت مهم و اصلی می باشد که در تولید حرارت هر کدام به نوعی سهیم هستند از قسمت های مهم در یک مشعل می توان به الکتروموتور آن اشاره کرد.

الکتروموتورهای مورد استفاده در مشعل ها معمولأ به مواردی بستگی دارند که در ظرفیت حرارتی مشعل تأثیر گذار خواهند بود مواردی از قبیل دور الکتروموتور, توان,نوع متریال ساخت ودر نهایت کیفیت الکتروموتور می باشد.

در مشعل های گازی به دلیل اینکه احتمال وجود گاز از احتراق قبلی و یا وجود گاز در محفظه احتراق وجود دارد و روشن شدن مشعل سبب انفجار خواهد شد در این نوع مشعل ها همواره ابتدا الکتروموتور که به یک فن متصل شده راه اندازی شده و هوای داخل محفظه احتراق را خالی می کند.

وجود الکتروموتور با راندمان بالا و داشتن مزیت های فوق العاده برای سازندگان انواع  مشعل دارای اهمیت بالایی می باشد.این نوع الکتروموتورها می توانند از نوع تکفاز و یا سه فاز باشند که بستگی به ظرفیت و نوع مشعل دارد.

در این راستا شرکت های بزرگی اقدام به طراحی و تولید انواع الکتروموتور مشعل نموده  و نیاز سازندگان مشعل را بر طرف می سازند.

شرکت الکتروژن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الکتروموتورهای مخصوص مشعل می باشد که بر اساس استانداردهای موجود جهانی در خطوط تولیدی خود طراحی و تولید کرده است.از تولیدات الکتروموتور مخصوص مشعل این شرکت می توان به سری های ارائه شده این شرکت اشاره کرد.

-سری HN

-سری BU551

-سری HA

این سری از محصولات دارای توان های متفاوت و درجه حفاظت IP40وIP54  و کلاس عایقی B می باشند.

 

در سایت تکنوسعدی انواع الکتروموتور ایرانی ، الکتروموتور چینی و الکتروموتور خارجی ، گیربکس ، بالابر برقی و پمپ به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *