کاربرد گیربکس شافت مستقیم

کاربرد گیربکس شافت مستقیم

خیلی از افراد تازه کار در این حرفه آشنایی کامل با گیربکس شافت مستقیم و کاربرد های آن را ندارند. گیر بکس ها یکسری چرخدنده هستند که کنار هم قرار میگیرند، این چرخدنده ها بسیار مهم اند و به شکل یک قطعه دندانه دار در تماس با قطعات مشابه هستند. در گیربکس شافت مستقیم، از چرخدنده های هلیکان برای بیشتر شدن راندمان استفاده میشود که یکی از مزیت گیربکس هلیکان، کم سر صدا بودن آن میباشد.
چرخ دندههای گیربکس شافت مستقیم و انواع آن

چرخ دنده ها انواع مختلفی دارند که در مجموعه تجهیزات صنعتی پارسه Tspind.com قابل مشاهده می باشند. در زیر به چند مدل از خصوصیات چرخ دنده اشاره شده است.

چرخ دنده یک ردیفه: این چرخدنده شامل دنده های زاویه دارای، که تنها یک ردیف از آن روی چرخ می باشد.

چرخ دنده دوردیفه: این چرخ دنده از دو ردیف دندانه تشکیل شده و گپ بین دو ردیف دندانه است. اگر از چرخ دنده مارپیچ دو ردیفه استفاده نمائید، سطح مقطع دندانه افزایش پیدا میکند و موجب نرم عملکردن آن میشود، همچنین استعمال از این چرخدنده باعث حذف بارهای رانشی نیز خواهد شد.

چرخ دنده هرینگ بون: این چرخدنده ها در سایز های کوچک ساخته میشوند که قابلیت استفاده درگیربکس مارپیچ را دارند. این گیربکسها به صورت دو ردیف بدون فاصله و زاویه دار کنار هم قرار میگیرند.
کاربرد های گیربکس شافت مستقیم

گیربکس شافت مستقیم، بسیار در گیربکس صنعتی کارایی دارد همچنین در صنایع دیگر هم مورد استفاده قرار میگیرد مانند: صنایع نساجی، غذایی، پلاستیکی، کمپرسور، چاپ، کود، برق،صنایع زمینی و کارخانه فولاد و…
انواع گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم

انواع گیربکس هلیکال در بازارها و سایت تجهیز صنعت پارسه Tspind.com نیز موجود است که قیمت این گیربکس شافت مستقیم، براساس مدل آنها تعین و بسته به شرایط اقتصادی به روزرسانی میشود که در زیر انواع آن را بررسی میکنیم.

* گیربکس یک طبقه یا چند طبقه

* گیربکس هلیکان گلداتی خروجی

* گیربکس فلنج دار یا پایه دار
مزیتهای گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم

یکی از ویژگی های مهم گیربکس شافت مستقیم، آرام و کم صدا بودن است همچنین فضای کافی برای ر وغن کاری چرخ دنده ها را دارد، از مزیت های دیگر و مهم این گیر بکس ها به سرعت بالا و بدون لرزش آن میتوان اشاره کرد همچنین توانایی منتقل کردن گشتاور و راحت تعمیر کردن هم از فواید دیگر استفاده از گیر بکس هلیکال میباشد.
گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی از لحاظ قیمت بسیار مناسب می باشد و کاربرد آن در ماشین آلات صنعتی سبک است. نحوه تولید گیربکس از یک چرخ دنده آلمینیومی یا برنز است که از هاب کروی و بلبرینگ متشکل شده و همچنین قابلیت اتصال شافت به الکتروموتور را دارا میباشد. اگر بخواهیم گیربکس حلزونی را، از لحاظ جنسیت بدنه بررسی کنیم، جنس آن از آلمینیوم و چدن است همچنین اجزا گیربکس شامل: پوسته گیربکس، فلنج ورودی، دنده برنجی، ماردون دنده فولادی و درپوش بلبرینگ است. کاربرد گیربکس حلزونی در هواکش، بالابر، دستگاه نانوائی، ماشین غربالگری، ماشین آجرسازی، صنایع کاشی و سرامیک، ماشین بلوک زنی، پمپ سیلندر، میکسر های بشکه، ماشین آلات دسته بندی، نوار نقاله، کوره صنعتی و گیربکس دیزل ژنراتور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *