پاسخ به سوالات مهم برای گیربکس حلزونی

پاسخ به سوالات مهم برای گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی یکی از انواع پر کاربرد گیربکس صنعتی به شمار می رود. این گیربکس در بازار با نام گیربکس ۹۰ درجه نیز شناخته می شود. اجزای اصلی تشکیل دهنده ی این گیربکس یک ماردون و یک چرخ دنده است که جنس آن ها معمولا از فولاد یا برنج می باشد. از دیگر اجزای آن شافت ، بلبرینگ و یک هاب کروی شکل می باشد.

مکانیسم عمل در انتقال قدرت در گیربکس حلزونی چگونه است؟

مکانیسم عمل و انتقال قدرت در گیربکس حلزونی به وسیله درگیری محور و چرخ دنده ی حلزونی با یکدیگر صورت می گیرد. طراحی این گیربکس و تنوع آن در نحوه نصب سبب فراوانی مصرف آن در کاربری های مختلف شده است.

چند نوع گیربکس حلزونی داریم در بازار؟

گیربکس حلزونی در انواع پایه دار، فلنچ دار و هالو شافت در بازار موجود می باشد.

جنس گیربکس حلزونی از چیست؟ آیا مقاوم نیز است؟

پوسته گیربکس حلزونی به صورت چدنی و آلومینیومی میتواند باشد که پوسته چدنی دارای مقاومت بالایی در برابر ارتعاشات و لرزش هاست و پوسته آلومینیومی زودتر سرد می شود.

مزیت های گیربکس حلزونی چیست؟

تعمیر و نگهداری در گیربکس حلزونی کم هزینه و آسان است. همچنین دارای گشتاور و سرعت متنوع و راه اندازی نرم نیز می باشد. از دیگر مزایای آن می توان به نصب آسان ، راندمان و گشتاور خروجی بالا و ….. اشاره کرد.

گیربکس حلزونی چه کاربرد های در صنعت دارد؟

گیربکس حلزونی به علت ویژگی های خاص خود کاربرد فراوانی در صنایع دارا می باشد. از جمله این کاربرد ها می توان به ماشین آلات و بالابرهای ساختمانی ، دمنده ها و هواکش ها ، دیزل ژنراتورها ، سیستم های انتقال مواد ، معادن و حفر چاه ، کانوایرها ، نوار نقاله ، کمپرسورها ، ماشین آلات تراش ، نانوایی ها ، آسیاب ها ، میکسرها ، صنایع کاشی و سرامیک ، صنایع بسته بندی و شیشه پر کنی ، صنایع غذایی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد

انواع برند های گیربکس حلزونی؟

از انواع برندهای گیربکس حلزونی می توان به برند های گیربکس حلزونی چینی نظیر Tools و Toyo اشاره کرد. در بین برند های با کیفیت اروپایی نیزSEW ، Yilmaz،  Transtecno، Bonfiglioli ، Motovario ، Rossi ، Sitiو … اشاره کرد.

علت پرکاربرد بودن هلیکال حلزونی چیست؟

در گیربکس حلزونی به دلیل ساختار و زاویه ی خروجی آنها به دلیل متعامد بودن دارای كاربری های فراوانی است و به دلیل كاركرد نرم در سیستم های بالابر و همچنین آسانسورها كه نیاز به ایجاد گشتاور و راه اندازی نرم است، كاربرد فراوانی دارند

گیربکس حلزونی به چند مدل نصب میشود؟

یكی دیگر از مزایای منحصر به فرد این گیربکس ها قابلیت نصب در هشت حالت متفاوت كه باعث استفاده راحت این گیربکس گردیده است.

گیربکس حلزونی برگشت پذیر است؟

از دیگر مشخصه های گیربکس حلزونی، عدم برگشت پذیری در نسبت های تبدیل بالای 30 است. باید توجه داشت که در نسبت های بالا مثلاً 1 به 100 به دلیل اینکه دنده ها خیلی ریز است ، تحت فشار ممکن است دنده خورد شده و گیربکس رد کند.

گیربکس حلزونی قابل تعمیر است؟

مزیت منحصر به فرد این نوع از گیربکس ها تعمیر و نگهداری آسان آنها است.البته تعمیرات گیربکس حلزونی چینی با توجه به اینکه قطعات آن موجود نیست امکان پذیر نمی باشد. اما تعمییرات گیربکس حلزونی با سایر برند ها شما توسط تیم مجرب تکنو سعدی پذیرفته می شود.

گیربکس حلزونی برای کانوایر و نوار نقاله هم کاربرد دارد؟

موتور گیربکس حلزونی در كانوایر و سیستم های انتقال مواد كوچك نظیر كارخانه های كاشی و سرامیك كاربرد فراوانی دارند.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *