هنگام نصب الکتروموتور شناور به این موارد دقت کنید!

هنگام نصب الکتروموتور شناور به این موارد دقت کنید!

توصیه مهم در نصب دینام های شناور

به منظور جلوگیری از صدمات حاصل از ضربه قوچی به کال دینام پمپ و شناور مستغرق شده درچاه آب، توصیه می شود که سنگینی دینام های شناور از روی پیچ های نگهدارنده دینام و پمپ به لوله های  اصلی و یا سیم بکسل نگهدارنده پمپ شناور در چاه منتقل شود. برای این کار می بایست غلافی ساده به روش ذیل باتسمه های فولادی بسته به نوع دینام و سنگینی آن تهیه و ساخته شود.

توصیه مهم در نصب دینام های شناور

نصب دینام های شناور

طریقه جاگذاری پمپ در غلاف

طریقه جاگذاری پمپ در غلاف

جاگذاری حلقه های نگهدارنده غلاف و جوشکاری آن

جاگذاری حلقه های نگهدارنده غلاف و جوشکاری آن

در صورتیکه برای انتقال آب از لوله های فولادی استفاده می شود، دو عدد از تسمه های تشکیل دهنده این غلاف را بلند تر گرفته و همانئد عکس فوق به لوله ها جوشکاری شود. با این روش سنگینی دینام پمپ به لوله اصلی منتقل خواهد شد. فقط بایستی توجه داشت که اتصال لوله به لوله های بعدی که توسط بوشن انجام شده نیز بایستی توسط دو تسمه فولادی بوسیله جوشکاری بهم متصل و محکم گردد.
با این حال برای محافظت بیشتر توصیه می شود که مهار کردن کل پمپ و لوله ها توسط بکسل مناسب فراموش نشود.

راهنمای نصب الکتروموتور شناور  راهنمای نصب الکتروموتور شناور-2

توجه داشته باشید که پس از اتمام لوله کشی و جاگذاری پمپ در چاه به دو مطلب مهم دیگر دقت کنید:

  1. پمپ شناور نباید تا انتهای چاه برود و باید حداقل نیم متر از ته چاه بالاتر باشد تا به مرور زمان در گل و لای غرق نشود.
  2. لوله خروجی آب حتما از بالا به  گر پی  مناسب  باسایز لوله به صورت محکم بسته و دستگاه های کرپی فوق روی حلقه محکم چاه به صورت مناسب قرار گیرد. در این هنگام سیم بکسل بسته شده را نیز به صورت آزادتر روی کرپی محکم ببندید.

لازم به ذکر است که این سیم بکسل بسته شده برای حفاظت بیشتر از پمپ و چاه تعبیه می شود به صورتیکه اگر بر اثر پوسیدگی به خاطر مرور زمان و یا اشکال در رزوه های دنده لوله های انتقالی، جداسازی به وجود آمد از غرق شدن پمپ در ته چاه جلوگیری شود و با آن سیم بکسل بتوان هم پمپ را به بالا منتقل کرد و هم پمپ و چاه را از بلا استفاده بودن نجات داد.

ولی هر گاه برای انتقال آب از لوله های پلی اتیلن استفاده می شود بلندی تمامی تسمه های غلاف یکسان بوده و مانند شکل زیر توسط سیم بکسل از دو طرف پمپ فوق مهار شده سنگینی پمپ و دینام بر سیم بکسل قرار گیرد.

مهار پمپ توسط سیم بکسل از دو طرف

در این حالت سیم بکسل  فوق را در سر چاه به کرپی مناسب متصل کنید. یادآوری می شود که این روش برای کارکرد پمپ مناسب نیست و برای کارکرد به صورت کاملاً موقت مورد استفاده قرار می گیرد و این کار با توجه به ضربات قوچی وارده هنگام روشن و خاموش شدن پمپ، صدمه زیادی به لوله های پلی اتیلن وارد خواهد کرد.

 

در سایت تکنوسعدی انواع الکتروموتور ایرانی ، الکتروموتور چینی و الکتروموتور خارجی ، گیربکس ، بالابر برقی و پمپ به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *