معرفی گیربکس‌ های حلزونی

معرفی گیربکس‌ های حلزونی

سری گیربکس‌ های حلزونی بر اساس نوع اتصال آنها به خروجی موتور (یا هر وسیله تامین کننده نیروی محرکه) مشخص میشوند.
انواع مختلفی که از این نظر در بازار موجود می‌ باشد عبارتند از: MVF، FC و VF تشکیل شده‌اند. البته باید در نظر داشته باشید که گاهی در ایران به گیربکس های حلزونی ترکیبی، گیربکس سری نیز گفته میشود. همین موضوع در بسیاری موارد باعث سردرگمی افرادی خواهد شد که تازه با این مفاهیم در حال آشنایی هستند.
دلیل ترکیب دو گیربکس دست پیدا کردن به نسبت انتقال بیشتر است و باعث افزایش کارایی این محصولات نسبت به گیربکس حلزونی معمولی از سری های مختلف می شود. تنوع گیربکس‌ های حلزونی ترکیبی به دلیل اینکه به راحتی گیربکس موجود در آن می‌تواند تعویض شود، بسیار بالا است. اما برای استفاده از آنها شما باید از افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارند راهنمایی بگیرید.

انواع گیربکس حلزونی
گیربکس‌های حلزونی سری مختلف با توجه به نوع اتصال ورودی گیربکس مشخص می شود، لازم است که قبل از همه چیز یک شناخت کلی از انواع مختلف گیربکس حلزونی داشته باشید.
انواع گیربکس حلزونی موجود در بازار عبارتند از: “هالو شافت، فلنچ دار و پایه دار” در نظر داشته باشید که منظور از فلنج دار این است که گیربکس مورد نظر شما میتواند با استفاده از فلنج به شکل مستقیم به موتور الکتریکی وصل شود. خروجی فلنچ دار را با علامت اختصاری FC، ورودی شفت دار را با علامت اختصاری VF و ورودی هالو شفت فلنج دار با علامت MVF نشان داده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *