معرفی بهترین دستگاه جوش اینورتر

معرفی بهترین دستگاه جوش اینورتر

همه ما دستگاه‌های جوش قدیمی را دیده‌ایم. آنها دستگاه‌های نسبتا بزرگ و سنگینی هستند که مصرف برق بالایی دارند. حتی گاهی با روشن شدن موتور جوش، سایر دستگاه‌های برقی دچار مشکلی می‌شوند. این مسئله به دلیل مصرف بالای برق این دستگاه‌ها اتفاق می افتاد. نسل جدید دستگاه‌های جوش که دستگاه جوش اینورتر نام دارند نسبت به نسل قدیمی‌تر خود مزایای زیادی ارائه کرده‌اند. در ادامه مقاله به بررسی دستگاه‌های جوش اینورتر و بهترین برند دستگاه جوش اینورتر این روزهای بازار می‌پردازیم. پس جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برندهای معتبر اینورتر جوش با شرکت سنا برق توان که بزرگترین تولید کننده اینورتر می باشد، همراه باشید.

دستگاه جوش اینورتر چیست؟

دستگاه جوش اینورتر، جریان AC را به ولتاژ خروجی ناپایدار تبدیل می‌کند. ورودی این دستگاه‌ها به برق 220‌ولت شهری متصل است. این دستگاه‌ها از فناوری پیچیده سیلیکونی استفاده می‌کنند. این اینورتر‌ صنعتی ایرانی (دستگاه جوش اینورتر) با افزایش فرکانس منبع تغذیه از 50 تا 60‌هرتز به 1 تا 10هزار‌هرتز و حتی بیشتر از این، کار می‌کنند. سپس این جریان بالا، به جریان مستقیم تبدیل می‌شود که برای جوشکاری کاربرد دارد. این دستگاه‌های جوش دارای قابلیت تنظیم ترانسفورماتور برای گرفتن ولتاژ برق خروجی مورد نیاز از دستگاه هستند. این دستگاه‌ها همچنین قابلیت کنترل توسط کامپیوتر را داشته و نسبت به دستگاه‌های جوش قدیمی، سبک‌ترند و مصرف برق کمتری دارند.

بهترین برند دستگاه جوش اینورتر

انواع دستگاه جوش اینورتر

برای شناخت بهترین اینورتر موجود و نیز بهترین دستگاه جوش اینورتر مناسب کار شما لازم است که با انواع مختلف دستگاه‌های جوش اینورتر آشنا باشید. به این ترتیب می‌توانید بهترین برند دستگاه جوش اینورتر را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. در ادامه به بررسی انواع اینورتر تک فاز و سه فاز جوش می‌پردازیم.

MIG – جوشکاری قوسی با گاز محافظ (GMAW)

این نوع جوشکاری، بیشتر در صنعت خودروسازی برای تعمیر اگزوزها و نیز در ساختمان‌سازی بکار می‌رود. GMAW یکی از رایج‌ترین انواع جوشکاری است که در آن از جوش قوس الکتریکی به همراه سیم پیوسته‌ای به نام الکترود استفاده می‌شود. همچنین یک گاز محافظ وجود دارد که جلوی انتشار آلودگی را می‌گیرد.

TIG – جوشکاری قوسی با گاز تنگستن (GTAW)

در جوشکاری TIG نیز مانند MIG از قوس‌الکتریکی استفاده می‌شود. همچنین در این نوع جوشکاری الکترودی که از جنس تنگستن است بکار می‌رود. تنگستن یک فلز خیلی سخت است و حل نمی‌شود و نمی‌سوزد. فرآیند جوشکاری آن از طریق فیوژن و با استفاده از از یک منبع گاز خارجی مثل آرگون یا هلیوم انجام می‌شود. از این روش در صنایع خودروسازی و هوافضا و سایر بازارهای صنعتی استفاده می‌شود. همچنین در صنایع کشاورزی برای ساخت تجهیزات مثل واگن و گلگیر کاربرد زیادی دارد.

مقاله مرتبط: طرز کار اینورتر

STICK – جوشکاری قوسی با الکترود پوشش دار (SMAW)

جوشکاری استیک قابل حمل است و در ساخت‌و‌ساز، حفاظت و نگهداری و تعمیرات و حتی خطوط لوله زیرآبی استفاده می‌شود. برای این نوع جوشکاری از جوش فلز پوشش‌دار یا استیک استفاده می‌شود. حرارت دادن استیک و قوس باعث نرم شدن فلز و ترکیب آن می‌شود. با نرم شدن استیک، محافظ آن نیز ذوب می‌شود و محل جوش به وسیله اکسیژن و سایر گازهای هوا محافظت می‌گردد.

بهترین مارک دستگاه جوش اینورتر

FLUX-CORED – جوشکاری قوسی توپودری (FCAW)

این نوع جوش شبیه جوش MIG است چون هر دو از سیم و منبع تغذیه استفاده می‌کنند. سپس الکترود با فلز پایه ترکیب می‌شود. الکترود یک لوله تو‌خالی پر از پودر وارد محل جوش می‌شود. این نوع جوشکاری برای فلزات ضخیم و صنایع ماشین‌کاری کاربرد دارد.

بهترین برندهای جوش اینورتر بازار

در این قسمت از مقاله بهترین اینورتر به معرفی بهترین برند دستگاه جوش اینورتر می‌پردازیم. اگر شما بدانید دقیقا به چه دستگاهی با چه ویژگی‌هایی نیاز دارید می‌توانید بهترین دستگاه جوش اینورتر که برایتان مناسب باشد را انتخاب کنید.

دستگاه جوش هیوندای

هیوندای یکی از غول‌های صنعتی در کشور کره جنوبی است که در بخش‌های مختلف صنعت فعالیت می‌کند. هیوندای یکی از بهترین برندهای دستگاه جوش اینورتر وارداتی را دارد و بهترین اینورتر های دنیا را می‌سازد.

این برند در شهرهای مختلف ایران نمایندگی‌های زیادی دارد و محصولات آن دارای گارانتی 365 روزه هستند. از مزایای استفاده از این برند می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، آلودگی صوتی پایین، شروع ساده و پاشش کم، سازگاری با الکترودهای اسیدی، وزن سبک و قابلیت حمل آن اشاره کرد.

دستگاه جوش ادون

ادون یکی از بهترین برندهای چینی دستگاه جوش است که از سال 2001 فعالیت خود را شروع کرده است. این برند یکی از برندهای ارزان‌قیمت بازار است و محصولات آن برای مصارف سبک نظیر خانگی و نیمه‌صنعتی مثل کمپرسور و موتورهای تک‌فاز طراحی شده‌اند. این برند یکی از برندهای پرفروش بازار ایران است.
دستگاه جوش محک

برند محک یکی از زیرمجموعه‌های البرز ابزار است. این شرکت در حوزه تولید ابزارآلات فعالیت دارد و از سال 1361 شروع به کار کرده است. همچنین نمایندگی‌های فروش زیادی در کشور دارد و خدمات پس از فروش آن مناسب است. محصصولات این شرکت دارای گواهینامه‌های بین‌المللی ISO-9002 و ISO-9000 هستند.

بهترین دستگاه جوش اینورتر

دستگاه جوش میلران

این برند جز بهترین دستگاه جوش اینورتر بازار است. میلران یکی از برندهای ایرانی است که حدود 3‌دهه از فعالیت آن می‌گذرد. این برند ابتدا با محصولات جوش معمولی وارد بازار شد و سپس دستگاه جوش اینورتر را تولید نمود. محصولات این شرکت دارای 6 تا 18 ماه گارانتی هستند و 10 سال خدمات پس از فروش دارند. این برند از برندهای مقرون‌به‌صرفه است و جوش آن کیفیت بالا و پاشش کمی دارد. آنها وزن سبکی داشته و کم‌هزینه‌اند. همچنین حوضچه جوش و قوس الکتریکی مناسبی دارند. در کل جز بهترین اینورتر‌ های تولید داخل است.

دستگاه جوش رونیکس

این یکی از بهترین برندهای چینی بازار است که در طی سال‌ها، پیشرفت چشمگیری داشته است. محصولات آن با کیفیت هستند و در‌عین‌حال قیمت مناسبی دارند. این برند بیش از 500 تولید‌کننده در کشورهای جهان دارد. همچنین دارای گواهینامه‌های ISO9001-2008 هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *