معرفی بهترین برند پمپ آب خانگی

معرفی بهترین برند پمپ آب خانگی

استفاده از پمپ آب خانگی از اهمیت بسیاری در تامین روزانه نیازهای آب خانه ‌ها و ساختمان های مسکونی برخوردار است. به منظور انتخاب پمپ آب پارامترهای زیادی می تواند دخیل باشد که مهم ترین آنها توان پمپ و برند است. انتخاب درست پمپ آب خانگی اهمیت بالایی که دارد که در مقاله انتخاب پمپ آب خانگی کامل به آن پرداخته شده است

در این مقاله، به بررسی عوامل و معیارهایی که باید در انتخاب بهترین برند پمپ آب خانگی مدنظر قرار داده شود.این عوامل شامل قدرت، کارایی، ابعاد فیزیکی، قابلیت کنترل، نگهداری و هزینه‌های مرتبط با پمپ آب هستند و هدف ما راهنمایی شما برای انتخاب انواع پمپ خانگی است.

 10 برند از بهترین پمپ آب خانگی

  1. پمپ برند پنتاکس
  2. پمپ برند ابارا
  3. پمپ برند سیستما
  4. پمپ برند سیلند
  5. پمپ برند لئو
  6. پمپ برند استریم
  7. پمپ برند الکتروژن
  8. پمپ برند موتوژن
  9. پمپ برند دیزل ساز
  10. پمپ برند ایکار

انواع برندهای پمپ آب خانگی

برندهای پمپ آب خانگی شامل برند ایرانی و برند خارجی می شود. البته بعضی از برندهای موجود در بازار هم مدل ایرانی و هم مدل خارجی دارند که در ادامه معرفی خواهند شد.

برندهای خارجی پمپ آب خانگی

از معروف ترین و پرکاربردترین پمپ های خارجی موجود در بازار پمپ لئو است. ارس رود محصولات برند لئو ساخت کشور چین را با گارانتی 24 ماهه خدمت مشتریان عزیز ارائه می کند. دیگر پمپ چینی که موجود است پمپ های برند ایکار و برند استریم هستند که از قیمت مناسب تری نیز برخوردار اند. جهت مطالعه بیشتر درباره بهترین برند پمپ چینی می توانید مقاله مذکور را مطالعه کنید. پمپ های خارجی دیگری که در سایت ارس رود می توانید لیست محصولات آن ها را مشاهده کنید، پمپ برند پنتاکس اصل است که ساخت کشور ایتالیا بوده و از بالاترین کیفیت در بازار برخوردار است. سایر برندهای ایتالیایی شامل ابارا، سیستما و سیلند هستند که آنها نیز بازار خوبی در ایران دارند و در صورت عدم موجودی پمپ های لئو و پنتاکس می توان از آنها به عنوان جایگزین استفاده کرد.

پمپ آب خانگی پنتاکس

شرکت پنتاکس یک کمپانی ایتالیایی که با بهره گیری از فناوری روز دنیا با اتکا بر علم و دانش مهندسی محصولات خود را طراحی و تولید می کند. شرکت پنتاکس از شرکت های تولیدکننده انواع پمپ از جمله پمپ آب خانگی است که در این زمینه قدمت دیرینه ای دارد و در ایران نیز دارای نمایندگی رسمی است. رایج ترین پمپ های مورد استفاده در مصارف خانگی پمپ آب خانگی محیطی، بشقابی و جتی است که تمام آنها توسط شرکت پنتاکس با کیفیت عالی طراحی و ساخته شده و در نمونه خود منحصر به فرد است؛ البته به دلیل واردات این محصولات با ارز خارجی، پنتاکس ایتالیا از لحاظ قیمتی گران تر است. پمپ پنتاکس با گارانتی 12 ماهه به خریداران ارائه می شود.

ویژگی های پمپ آب پنتاکس

  • کیفیت عالی اجزا، طراحی و ساخت
  • گارانتی 12 ماهه

انواع پمپ آب خانگی پنتاکس

  • پمپ آب محیطی پنتاکس PM
  • پمپ آب بشقابی پنتاکس CM
  • پمپ آب جتی پنتاکس CAM

پمپ آب خانگی محیطی پنتاکس با سری PM

از پمپ آب محیطی برای افزایش فشار آب سرد و گرم در مصارف خانگی و مصارف ساده در صنعت استفاده می شود. همچنین انتقال سیالات که از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی مشابه به آب است و برای پشتیبانی از دستگاه های صنعتی مثل دیگ بخار و … استفاده می شود. از پمپ های محیطی برای انتقال آب در زمین های کشاورزی و باغی برای مسافت های طولانی نیز استفاده می شود. جنس بدنه پمپ خانگی محیطی پنتاکس از چدن ضدزنگ و در بعضی مواقع برنجی است پروانه پمپ برنجی و شفت موتور از جنس فولاد ضدزنگ AISI 416 است. محدوده دمای پمپ محیطی پنتاکس بین 0 تا 90 درجه سانتی گراد است، پمپ محیطی پنتاکس دارای کلاس حرارتی F است، مکش پمپ خانگی پنتاکس محیطی بین 6 تا 9 متر است.

پمپ بشقابی پنتاکس با سری CM

از پمپ بشقابی پنتاکس برای مصارف خانگی استفاده می کنند، به علت دبی یا همان آبدهی (منظور از دبی مقدار جریانی است که پمپ آب خانگی در یک دقیقه می توانند پمپاژ کند). علاوه بر این از پمپ بشقابی پنتاکس، برای ساختمان های مرتفع با تعداد واحدهای زیاد نیز می توان استفاده کرد. جنس بدنه پمپ آب خانگی پنتاکس سری CM از چدن ضدزنگ است. اصولا جنس پروانه این پمپ ها از چدن ضدزنگ، برنج یا فولاد ضدزنگ است، مکانیکال سیل این پمپ از سرامیک /گرافیت، شفت پمپ فولاد ضدزنگ AISI 304 است.

پمپ جتی پنتاکس سری CAM

پمپ جتی به عنوان سیستم خودمکش دیگ های بخار، ساختمان ، باغی ، سیستم های آبرسانی برای مصارف صنعتی و کشاورزی استفاده می شوند. پمپ جتی پنتاکس مدل CAM100 دارای هد 52 متر و دبی بیشینه 60 لیتر بر دقیقه است.

پمپ آب خانگی لئو

شرکت لئو در کشور چین، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پمپ های آب خانگی در دنیا بوده که به عنوان یک برند معتبر در زمینه تولید پمپ آب خانگی و صنعتی در کشور های اروپایی، آمریکایی و خاورمیانه شناخته شده می شود و در حال حاضر لئو محصولات خود را به 120 کشور مختلف ارسال می کند. پمپ لئو از قطعاتی با بهترین مواد ساخته شده است. مزیت دیگر پمپ آب لئو داشتن گارانتی 24 ماهه و البته خدمات پس از فروش 10 ساله در ایران است.

ویژگی های پمپ آب لئو

  • کیفیت خوب
  • قیمت مناسب
  • گارانتی 24 ماهه

انواع پمپ آب لیو

  1. پمپ آب خانگی محیطی APm
  2. پمپ بشقابی ACm
  3. پمپ جتی AJm

پمپ های محیطی لئو سری APM

پمپ آب محیطی لئو LEO برای مصارف خانگی از جمله پمپاژ کردن مایعات سرد و گرم هم چنین انتقال سیالات مشابه به آب از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب است. پمپ های محیطی لئو دارای حجم و وزن کمی هستند که حمل و نقل را آسان می کنند، اصولا جنس پروانه پمپ آب محیطی لئو سری APM از جنس برنجی است. به دلیل دارا بودن هد و دبی مناسب امکان استفاده جهت تامین آب جهت مصارف خانگی ،شهری، صنعتی و تجاری کاربرد دارد. جنس بدنه پمپ آب محیطی از چدن ضد زنگ است که در محیط های مرطوب نیز می توان از این پمپ ها استفاده کرد.

پمپ آب بشقابی لئو سری ACm

پمپ بشقابی لئو سری ACm از نوع بشقابی در نوع تکفاز و سه فاز تولید می شود که در نوع تکفاز قابلیت اجرا شدن با برق شهری را دارند، پمپ های بشقابی دارای دو سال گارانتی رسمی است. پمپ بشقابی لئو سری ACM به دلیل اینکه پروانه های آن از نوع استیل AISI 304 است و صدای کمتری را تولید می کنند و همچنین به دلیل هد و دبی بسیار بالا مورد استفاده در ساختمان های مرتفع با ارتفاع زیاد است.

پمپ جتی AJm لئو

پمپ های AJm در نوع تکفاز طراحی و تولید می شود که در نوع تکفاز قابلیت اجرا شدن با برق شهری را دارد و برای انتقال سیالات تمیز و غیرخورنده استفاده می شود منظور از سیالات غیر خورنده سیالاتی است که با فلز استفاده شده دربدنه و پوسته  پمپ آب واکنش نشان نمی دهند. پمپ آب جتی لئو سری AJm برای تخلیه چاه هاو حوضچه های با عمق کم نیز استفاده می شود، پمپ های جتی توانایی مکش آب تا عمق 8 متر را دارند.

پمپ استریم چینی

پمپ چینی استریم، در سری الکترو پمپ های سانتریفیوژ سری SCS، با دامنه توان 1 تا 3 اسب بخار و هد تا 17 متر، سری SHF با همین توان و هد تا 24 متر، سری S1DK , S2DK با همین توان و هد تا 34 متر، سری PW-139EA که با توان کمتر از نیم اسب بخار، هد تا 35 متر البته با دبی پائین (حدود 2.4 متر مکعب بر ساعت) فراهم می نماید. پمپ سری PH90 نیز، با توان کم هد بالا برای دبی های کم فراهم میکنند. مشابه تا سری جتی SJET 100L با هد 50 متر و سری SQB60 – SDB 60 نیز با هد 35 متر عرضه می شوند.

پمپ بشقابی استریم سری SCM 22 و پمپ بشقابی سری SCM10 استریم هد کمتر ولی دبی بیشتری (تا 6.3 متر مکعب بر ساعت) فراهم میکنند. در بین پمپ های چینی، برند استریم، محصول ارزان قیمت محسوب می شود، که از لحاظ کیفیت، قادر به رقابت با محصولات اروپایی (مثل پنتاکس) نیست.

ویژگی های پمپ آب استریم

  • قیمت ارزان

برندهای ایرانی پمپ آب خانگی

در سال های اخیر سازندگان پمپ در ایران نیز با دانش روز دنیا، پمپ های با کیفیتی روانه بازار کرده اند که حتی می توانند با برندهای خارجی رقابت کنند. از جمله برندهای ایرانی پمپ می توان به برند الکتروژن، موتوژن اشاره کرد. همچنین شرکت دیزل ساز که واردکننده پمپ های پنتاکس ایتالیایی است، خود پمپ های آب خانگی با برند دیزل ساز تولید می کند. جهت مطالعه بیشتر درباره بهترین برند پمپ ایرانی در مقاله مذکور به طور کامل معرفی شده اند.

پمپ آب خانگی دیزل ساز

شرکت دیزل ساز تولیدکننده انواع پمپ آب خانگی در ایران است. دیزل ساز علاوه بر اینکه خود تولیدکننده پمپ آب خانگی با برند خودش است، نماینده رسمی پمپ آب خانگی پنتاکس در ایران نیز می باشد. این کمپانی ایرانی توانسته است با استفاده از قطعات اصلی پنتاکس این پمپ را با همان کیفیت و همان طراحی تولید کند لازم به ذکر است پمپ های تولید شده کمپانی پنتاکس با گارانتی اصلی وارد بازار می شوند. از جمله پمپ های دیزل ساز خانگی می توان به محیطی، بشقابی و جتی اشاره کرد که با گارانتی 6 ماهه به مشتریان ارائه می شود.

ویژگی های پمپ آب دیزل ساز

  • تشابه با پمپ های پنتاکس
  • کیفیت مناسب
  • گارانتی 6 ماهه

پمپ آب خانگی الکتروژن

شرکت الکتروژن یکی از بزرگترین سازندگان الکتروموتور و پمپ در ایران است. تولیدات پمپ الکتروژن بیشتر در نوع خانگی می باشد. پمپ های آب خانگی برند الکتروژن از نوع محیطی، بشقابی و جتی است و البته پمپ کولری نیز تولید می کند. از مزیت های پمپ آب خانگی الکتروژن که باعث شده بسیاری از مردم متقاعد به خریداری از این برند ایرانی شوند، داشتن گارانتی 18 ماهه و خدمات پس از فروش پیگیرانه این شرکت است. با توجه به ساخت کامل قطعات و مونتاژ پمپ های الکتروژن در ایران و کمتر بودن هزینه های تولید، قیمت پمپ الکتروژن نسبت موارد مشابه چینی ارزان تر بوده در عین حال که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

ویژگی های پمپ آب الکتروژن

  • قیمت عالی در کنار کیفیت مناسب
  • گارانتی 18 ماهه

پمپ آب خانگی موتوژن

شرکت موتوژن دیگر سازنده پمپ در ایران است که علی رغم اینکه تنوع تولید پمپ های آب خانگی آن کم می باشد و فقط پمپ بشقابی و جتی تولید می کند اما به دلیل داشتن کیفیت بالا در کنار قیمت پایین مشتریان خود را دارد. پمپ موتوژن نیز با گارانتی 18 ماهه ارائه می شود. پمپ بشقابی 1 اسب CM100 دارای هد بیشینه 32 متر و دبی بیشینه 100 لیتر بر دقیقه بوده و برای دو طبقه تک واحدی مناسب است. همچنین پمپ جتی 1 اسب CAM100 هد بیشینه 42 متر و دبی بیشینه 60 لیتر بر دقیقه دارد و برای یک ساختمان تا 4 طبقه تک واحدی می تواند جوابگو باشد.

ویژگی های پمپ آب موتوژن

  • قیمت مناسب
  • گارانتی 18 ماهه

پمپ آب پنتاکس ایرانی

قبلا در مورد پمپ پنتاکس ایتالیایی توضیح داده شد. برند پنتاکس به دلیل اعتبار بالا در دنیا با مشکلات بازار تقلبی نیز مواجه شده است که اکثرا در پنتاکس تقلبی و بدون کیفیت را در چین تولید می کنند. اما شرکت پنتاکس مجوز تولید محصولات خود را به برخی کشورها داده است که با همان کیفیت و تحت لیسانس خود بتواند پمپ های خود را در کشورهای دیگر با قیمت مناسب تر پیشنهاد کند. در ایران و در شرکت دیزل ساز، پمپ تحت لیسانس پنتاکس اصل ایتالیا ساخته می شود. مزیت پمپ های آب خانگی پنتاکس ایرانی داشتن قیمت بسیار مناسب تر آن نسبت به مدل ایتالیایی است و مشتریانی که قصد خرید یک پمپ با کیفیت مشابه خارجی اما با قیمت پایین تری هستند می توانند اقدام به خرید پنتاکس ایرانی کنند. همچنین پنتاکس ایرانی نیز مانند مدل ایتالیایی با گارانتی 12 ماهه به فروش می رسد.

ویژگی های پمپ آب پنتاکس ایرانی

  • تحت لیسانس پنتاکس ایتالیا
  • قیمت پایین تر نسبت به مشابه ایتالیایی
  • گارانتی 12 ماهه

بهترین پمپ آب خانگی یک اسب

  • پمپ آب یک اسب بشقابی پنتاکس CM100
  • پمپ آب یک اسب جتی پنتاکس CAM100
  • پمپ آب یک اسب محیطی پنتاکس PM80
  • پمپ آب یک اسب بشقابی لئو ACm75
  • پمپ آب یک اسب جتی لئو AJm75
  • پمپ آب یک اسب محیطی لئو APm75
  •  پمپ آب یک اسب بشقابی ابارا CMA1.00
  • پمپ آب یک اسب جتی ابارا AGA1.00
  • پمپ آب یک اسب محیطی ابارا PRA100

همانطور که در قسمت های قبلی نیز بهترین برندهای پمپ آب خانگی معرفی شدند، برندهای پنتاکس، ابارا، سیستما و لئو از با کیفیت ترین و معتبرترین برندهای پمپ آب هستند؛ به همین خاطر پمپ آب یک اسب آنها نیز مشتریان زیادی در بازارهای فروش پمپ دارد. علاوه بر موارد مذکور پمپ آب 1 اسب از برندهای استریم، الکتروژن، موتوژن و سیلند را نیز بدلیل داشتن قیمت مناسب در کنار کیفیت قابل قبول، می توان جز بهترین پمپ های آب خانگی یک اسب در نظر گرفت.

انتخاب برندهای پمپ آب خانگی بازار از نظر قیمت و کیفیت

هر یک از برندهای مذکور از دیدگاه قیمت و کیفیت با یکدیگر متفاوت است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود:

  1. از پرمصرف ترین و با کیفیت ترین پمپ های حال حاضر در ایران می توان پمپ لئو را نام برد. پمپ لئو در کنار کیفیت بالا از قیمت مناسبی برخوردار است و همچنین دارای گارانتی 24 ماهه بوده و تمام قطعات یدکی آن در ایران موجود است.
  2. برند پنتاکس مونتاژ ایران و پنتاکس ایتالیا که به ترتیب توسط شرکت دیزل ساز تولید و وارد می‌شود که دارای کیفیت بالا است. پمپ پنتاکس جز پمپ های پرمصرف در ایران است که البته پمپ پنتاکس ایتالیایی از نوع ایرانی آن قیمت بالاتری دارد.
  3. با توجه به واردات برندهایی نظیر پمپ سیستما و پمپ سیلند ایتالیا می‌توان از آن به عنوان جایگزین برند پنتاکس یاد کرد. برند سیلند و سیستما دارای گارانتی نیز است که موجب اطمینان خاطر در خرید آن شده است.
  4. برند الکتروژن ایرانی یکی از پرمصرف ترین برندهای موجود در پمپ‌های آب خانگی است. وجود قطعات یدکی و گارانتی 18 ماهه و قیمت مناسب پمپ الکتروژن، موجب گستردگی استفاده از آن در بازار پمپ آب خانگی شده است.
برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *