شیلنگ ویبراتور بنزینی

شیلنگ ویبراتور بنزینی

شیلنگ ویبراتور بنزینی و عملکرد آن :

 

به طور کلی شیلنگ ویبراتور بنزینی و سایر نمونه های آن برای استفاده در صنعت ساختمان سازی می باشند. به کمک این شیلنگ ها می توان هوای درون مواد بتنی را از آن خارج کرده و اینگونه سطح بتن، به شکل صیقل داده شده در می آید. علاوه بر این با استفاده از شیلنگ های ویبراتور که به آنها شیلنگ های ویبره نیز گفته می شود، می توان آب اضافی را گرفته و فشردگی بتنها را بیشتر کرد. همه این کارها برای آن است که با بیشتر کردن مقاومت بتن، طول عمر ساختمان های در حال ساخت افزایش یابد. شیلنگ ویبراتور بنزینی با ایجاد ارتعاش هایی به بتن ها، تمام این فعالیت ها را انجام داده که این لرزشها با انرژی ای از سمت موتور آن تامین خواهد شد.

شیلنگ های ویبراتور دارای انواع مختلفی همچون شیلنگ ویبره بادی، شیلنگ ویبره مکانیکی، شیلنگ ویبراتور بنزینی و … می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت جزیی تر به شما مدل شیلنگ ویبراتور بنزینی را معرفی کنیم.

 

@val3

 

 

 

شیلنگ ویبراتور بنزینی از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

 

شیلنگ ویبراتور بنزینی همانند سایر شلنگ های ویبره، شامل سه بخش لوله، تحریک کننده ها و بخش پوششی می باشد. تجهیزاتی که برای ساختن شیلنگ ویبراتور بنزینی به کار می رود موجب شده تا به آسانی قابل شکستن نباشند. از آنجایی که در آنها فولادهایی از جنس منگنز به کار رفته، بیش از 1200نیتون مقاومت کششی دارند. همه این عوامل( ساختار، استحکام و غیره) باعث شده تا شیلنگ ویبراتور بنزینی در مقابل فشارهای بالا، ساییدگی و پارگی تحمل بیشتری داشته و به خوبی عمل کنند.

 

بررسی مدل های شیلنگ های ویبراتور:

 

شیلنگ ویبراتور بنزینی: شیلنگ ویبراتور بنزینی دارای قطعاتی مشابه به سایر ویبراتورهاست با این تفاوت که با بنزین کار می کند. به طور تقریبی دارای توانی حدود 3 هزار و 600 دور در دقیقه و دور خروجی سه هزار دور می باشد. شیلنگ ویبراتور بنزینی سبک بوده و به سرعت کار می کند. این شیلنگ ها در صورت خراب شدن به آسانی تعمیر می شوند. این ویژگی ها باعث شده تا شیلنگ ویبراتور بنزینی در قیاس با مدل های دیگر فروش بیشتری داشته باشد. مونتاژ کردن شیلنگ ویبراتور بنزینی بسیار آسان است اما برای انجام این کار یک سری وسیله نیاز دارد که بدین شرح می باشند:

– شیلنگ ویبراتور بنزینی باید دارای موتوری یک سیلندری با قدرت پنج hp باشد.

– شاسی ویبراتور، یکی دیگر تجهیزات الزامی شیلنگ ویبراتور بنزینی است.

– فلنچ ویبراتور.

– دوشاخه آهنی( و یا چدنی) متناسب با موتور.

– شیلنگ ویبراتور بنزینی به دو سایز متفاوت از پیچ شماره 8 احتیاج دارد، 4 پیچ 8، سایز چهار سانتیمتری و 4 پیچ دیگر( از همین مدل) نیز با اندازه دو سانتیمتری.

– مغزی با سری هشت( 1.5 سانتی)، واشرهای تخت( چهار عدد) و وارهای فنری هشت( چهار عدد) نیز مورد نیاز است.

 

 

@val3

 

 

شیلنگ های ویبراتور برقی: ویبراتورهای برقی با نیروی برق تک فاز و 3 فاز قابل استفاده اند و بیشتر در مکان های کاربرد دارد که آن محیط دسترسی به برق داشته باشد. شیلنگ های ویبراتور برقی در 3 نمونه تولید شده اند:

1. ویبراتور برقی کوبله فابریک.

2. ویبراتور برقی کوبله داخلی.

3. ویبره بدنه( این مدل نیازی به وصل کردن شیلنگ ندارد و با وصل کردن آن به قالبهای بتنی عمل ویبراسیون را انجام می دهند)

شیلنگ های ویبراتور دیزلی: نوع دیگر ویبراتورها وجود دارد که با موتورهای دیزلی کار می کنند. مواد سوختی مورد نیاز برای به راه انداختن این دستگاه ها، گازوئیل( دیزل) بوده و دارای قدرت نسبتا بالایی می باشند. از این رو، شیلنگ های ویبراتور دیزلی برای اکثر پروژه های ساختمانی مناسب بوده اما از لحاظ هزینه در مقایسه با دیگر ویبراتورها گران تر هستند. این ویبراتورها دو مشکل عمده دارند:

1. وزن آنها بالا است.

2. در هنگام کار صدای زیادی تولید می کنند.

شیلنگ ویبراتور دیزلی با وجود این دو معضل، باز هم طرفداران زیادی دارد چرا که قدرت موتور آن شش hp است و باک آنها 3.6لیتر گنجایش دارد.

ششیلنگ ویبراتور بادی: بیشترین استفاده های شیلنگ های ویبراتور بادی برای مکان هایی بوده که احتمال وقوع حریق در آنجا بالا باشد. مدل های متنوعی از این ویبراتورها در بازار موجود است که تفاوت آنها بر سر وزن( از ده تا هزار کیلوگرم) و نیروی قدرتی ضربه زنی آنها در حین کارهای عمرانی می باشد. به عنوان مزیت های شیلنگهای ویبراتور بادی می توان از کیفیت عالی، مقاوم بودن، بالا بودن ایمنی، ساده بودن، طول عمر بالا یاد کرد. روال کاری آنها اینگونه است که سیستم را به پمپهای بادی متصل کرده و به این طریق ارتعاشات به قالبهای بتنی وارد می شود. این ویبراتورها برای پروژه هایی همچون ساختن تونلهای مترو و پلهای هوایی نیز مناسب هستند.

 

@val3

 

 

کاربرد شیلنگ ویبراتور بنزینی

ویبراتورهای بتنی دستگاههای کلاسیک در ترکیب بتن هستند. آنها برای جابجایی هوا از طریق ارتعاشات حاصل از بتن که هنوز مایع است ، مورد نیاز هستند. کاربرد آنها باعث تقویت و مقاومت بیشتر بتن می شود. ویبراتور داخلی یا ویبراتور پوکر اغلب به معنای ویبراتور بتنی است. دلیل این امر این است که کار اصلی به اصطلاح سر ویبراتور در داخل بتن انجام می شود. سر ویبراتور به منظور تحکیم بتن در بتن تازه مخلوط شده (سبز) نگهداری می شود. وزن خارج از مرکز که در سر ویبراتور قرار دارد و توسط موتور تأمین می شود حداقل با 6000 دور در دقیقه می چرخد. بنابراین سر ویبراتور باعث لرزش بتن تازه شده و حباب های هوا به سمت بالا می روند.

ویبراتور بتونی مناسب برای محل کار خود پیدا کنید

قطر ویبراتور بتنی باید به اندازه بزرگترین حد ممکن انتخاب شود. به این ترتیب می توان زمان کار برای تلفیق بتن را سریع نگه داشت و در نتیجه سایش را کاهش داد. از عوامل محدود کننده قطر سر ویبراتور ، درجه تقویت و فاصله تا شیارهای لرزش است. باید اطمینان حاصل شود که ویبراتورهای بتنی می توانند از طریق تقویت بدون گیر افتادن هدایت شوند. قطر یکپارچه سازی موثر یک واحد خوب تقریباً ده برابر قطر سر ویبراتور است.

 

 

برای خرید شیلنگ ویبراتور بنزینی چه آیتم هایی را باید در نظر داشت؟

 

تا اینجا شما را با چهار مدل از ویبراتورهای صنعتی آشنا کردیم. برای آن که بهترین مدل را خریداری کنید، ضروری است که آیتم های زیر را مد نظر قرار دهید:

– اولین مورد که بسیار اهمیت دارد، توجه به نوع پروژه هاست. متناسب با کاربری و محل ایجاد ارتعاش، باید یکی از چهار مدل شیلنگ ویبراتور بنزینی، دیزلی، بادی و برقی خریداری شود.

– شیلنگ ها باید منعطف باشند.

– جنس پوسته، فنرها و میله های داخلی شیلنگ ویبراتور بنزینی باید مرغوبیت داشته و اندازه قطرشان استاندارد باشد.

– در حین خرید حتما اتصالات ابتدایی و انتهایی آنها چک شود.

– در زمان کار کردن، شیلنگ ویبراتور بنزینی صدایی مثل گیر کردن ندهد.

– متناسب با پروژه اندازه قطرهای لوله ها را انتخاب کنید. البته این آیتم به این بستگی دارد که برای چه موقعیتی قرار است عملیات ویبراسیون انجام شود.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *