انتخاب گیربکس صنعتی

انتخاب گیربکس صنعتی

در گیربکس صنعتی نوع RNF,RAN,RAO,RAP,MR,MAS می توان موتوری تا دور 3000RPM انتخاب کرد، مگر خلاف آن ذکر شود. البته قبل از انتخاب گیربکس صنعتی ،حداکثر توان مجاز گیربکس صنعتی راباید بررسی کرد.

باید توجه داشت که وقتی لازم است که نسبت تبدیل گیربکس صنعتی متوسط و بزرگ، پایین باشد (کمتر از 10:1) و به دور ورودی بالایی نیاز است باید بر اساس توان انتقال یافته،آزمایشاتی انجام داد واز این رو پیشنهاد می کنیم که این نکته در موقع سفارش ذکر شود.

پارامتر اساسی که باید در انتخاب یک گیربکس صنعتی در نظر گرفت به شرح زیر میباشد:

_ توان ورودی به گیربکس صنعتی ،در صورتی که ورودی باشد:  KW,HP1

_ توان خروجی مورد انتظار از گیربکس صنعتی در صورتی که خروجی باشد:  KW,HP2

_ گشاور خروجی (N.m):  M2

_ دور ورودی به گیربکس صنعتی (RPM):  n1

_دور خروجی مورد انتظار (RPM):  n2

_نسبت تبدیل گیربکس صنعتی :    I

_بازده گیربکس صنعتی :  I/4

_ضریب کار یا سرویس فاکتور که در انتخاب گیربکس بسیار موثر بوده و با توجه به زمان کارکرد گیربکس صنعتی محاسبه می شود:  S.F.

n1از روی نوع الکتروموتور و n2 از تقسیم دور الکتروموتور بر نسبت تبدیل گیربکس  (i)به دست می آید.

عموماً دور ورودی به گیربکس حلزونی ، گیربکس هلیکال و گیربکس خورشیدی ، 1400 دور است. اما با تحلیل دقیق شرایط کار در انتخاب مناسب ترین گیربکس صنعتی ، می توان دور ورودی را بیش ازRPM1400  گرفت.

با توجه به حساسیت در دنده های گیربکس صنعتی و پارامترهای بازدهی گیربکس صنعتی ، بهتر است در صورت امکان موتور را با دور 1400RPM  یا کمتر انتخاب کرد.

اگر گیربکس حلزونی سری VF,VF/VF به طور پیوسته کار میکنند، پیشنهاد می شود که با دایره فنی و کارشناسان فروش ما تماس گرفته و تمام جزئیات کاربرد را بفرستید.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *