آشنایی با الکتروموتور | انواع و قیمت الکتروموتور

آشنایی با الکتروموتور | انواع و قیمت الکتروموتور

آشنایی با الکتروموتور :

برای آشنایی با الکتروموتور ها لازم است ابتدا اندکی به تارخچه آن ها بپردازیم .

الکتروموتور به شکل امروزی البته به صورت نمونه اولیه توسط نیکولای تسلا در سال ۱۸۸۲ معرفی شد .

نیکولا تسلا کمک شایانی به ابداع و توسعه این نوع از الکتروموتور ها کرده و با توسعه میدان های مغناطیسی دوار امکان ساخت روتور های مرکزی القایی را میسر نمود .

وی همچنین تا سال ۱۸۸۸ تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام داد و حق امتیاز هایی در زمینه اختراع موتور خود دریافت نمود.

در ادامه در سال 1890 موتور های القایی سه فاز نیز ساخته شدند که امروزه کاربرد های فرآوانی دارند و بسیاری از نیاز های صنعت را برآورده می کنند .

آشنایی با الکتروموتور

آشنایی با الکتروموتور

الکتروموتور چیست ؟

در جهان امروز هیچ حرکتی را بدون الکتروموتور نمی توان تصور کرد . در واقع بسیاری از اجسام متحرک به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با الکتروموتور ها در ارتباطند .

برای مثال در خانه ها در وسایلی مثل پنکه،هود ، هواکش ، لباس شویی ، ظرف شویی ، فر  و در دستگاه های صوتی و تصویری از الکتروموتور ها استفاده شده است .

به طور ساده می توان گفت الکتروموتور ها می توانند انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل کنند . اما در تعاریف تخصصی تر لازم است به نوع تکنولوژی ، راندمان ، جنس و برند سازنده آن هم اشاره کرد .

انواع الکتروموتور :

الکتروموتور ها در تقسیم بندی های گوناگونی به انواع مختلف تقسیم می شود. به طور مثال از لحاظ ولتاژ ، دور موتور ، توان و …… به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند.

با توجه به برق مصرفی الکتروموتور ها در دو نوع AC و DC موجودند و هرکدام قابلیت ها و مصارف خاص خود را دارند .

کاربرد الکتروموتور :

کاربرد الکتروموتور ها انقدر وسیع است که بی شک در هر دستگاه صنعتی ای حد اقل یکی از آنها را خواهید یافت . در حداقلی ترین حضورشان وظیفه دمش هوا و یا تهویه را در تمام دستگاه های گرم شونده دارا می باشند .

آشنایی با الکتروموتور ها با توجه به اینکه در تمامی پمپ ها و کفکش ها مورد استفاده اند بسیار حایز اهمیت است و دارا بودن اطلاعات کلی از آنها به شما کمک خواهد کرد تا پمپ یا کفکش مناسب تری را برای نیاز خود انتخاب نمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحات پمپ کف کش و پمپ خانگی مراجعه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *