فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی و زمان تعویض آنها

فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی و زمان تعویض آنها

دستگاه تصفیه آب خانگی و فیلتر های آن :

فیلتر اول فیلتر پلی پروپلین 5 میکرون

با اشباع آلودگی ها در این فیلتر رنگ آن قهوه ای تیره شده و با توجه به روکش شفاف این فیلتر با بازرسی چشمی می توانید زمان تعویض آن را تعیین نمایید .

این فیلتر ها به طور معمول و با کیفیت آب تهران چیزی حدود 4 تا 6 ماه قابل استفاده خواهند بود  .

فیلتر دوم فیلتر کربن گرانول

این فیلتر ها مشخصا برای بهبود کیفیت بو و طعم آب مورد استفاده اند و در حدود 4 تا 6 ماه عمر مفید دارند .

فیلتر سوم فیلتر کربن بلاک

زمان تعویض این فیلتر موقعی است که کربن فعال موجود در فیلتر اشباع شده است و دیگر توانایی انجام واکنش های تصفیه ای را ندارد .

این زمان با بازرسی چشمی قابل تشخیص نیست و  بهتر است یا زمان بندی 6 ماهه آن را رعایت نمایید و یا با تکنیسین دستگاه خود مشورت کنید .

نکته مهم اینجاست که این سه فیلتر بهتر است با هم تعویض شوند .

فیلتر چهارم membrane

عمر این فیلتر با انجام تست تی دی اس مشخص میگردد و بستگی به آب منطقه و سختی آن دارد که از 1 سال تا 1 سال و نیم عمر خواهد کرد و هرگاه طعم اب خروجی دستگاه نزدیک به طعم آب ورودی آن باشد یعنی زمان تعویض فیلتر فرا رسیده است در صورت تعویض به موقع فیلتر های 3 مرحله اول فیلتر ممبران گاه تا دو سال نیز عمر میکند.

فیلتر پنجم(پست کربن)

با توجه به اینکه این فیلتر در معرض آب تصفیه شده است و تنها حالت بک آپ دارد عمر مفید بالایی دارد و در حدود 1 تا 2 سال قابل استفاده خواهد بود .

فیلتر ششم mineral

این فیلتر در مرحله ششم مورد استفاده قرار میگیرد و زمان تعویض آن مشابه فیلتر پنجم است که لازم به ذکر است که 3 فیلتر مرحله 4 و 5 و 6 باید هر سه با هم تعویض شوند تا اب سالم و گوارایی اسفاده کنید و نباید به صورت  تک در مدت زمان های مختلف تعویض شوند.

دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلتر هفتم قلیایی (آلکالاین)

این فیلتر ها با یونیزه کردن آب و نیز تنظیم PH تا منطفه قلیایی تاثیرات مثبتی بر سلامت دستگاه گوارش خواهند داشت و حدودا هر یک سال یک بار نیاز به تعویض دارند .

برای تست زمان تعویض می توان از یک آزمایش PH ساده استفاده کرد .

فیلتر هشتم لامپ اشعه فرابنفش (UV)

این فیلتر از نوعی اشعه‌ی ماوراء بنفش برای کشتن میکروب‌ها و باکتری‌ها و انواع ویروس‌ها استفاده می‌کند. فرآیند ساده و مؤثری دارد و بالغ بر 99.99 درصد از موجودات زنده در آب را از بین می‌برد.

اشعه UV توسط یک لامپ جیوه در دستگاه تولید می‌شود و خطری برای سلامتی ندارد. این نوع فیلتر برای از بین بردن میکروب‌ها و ویروس‌ها فوق‌العاده‌اند. عمر این فیلتر زیاد است و تا زمانی که لامپ آن نسوزد استفاده میشود میتوان گفت معمولا 2 تا 3 سال عمر میکنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحات دستگاه تصفیه آب و انتخاب پمپ خانگی مراجعه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *