بهترین پمپ مناسب استخر

بهترین پمپ مناسب استخر

بهترین پمپ مناسب استخر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب از ارس رود قصد صحبت در مورد این موضوع که یکی از مهم‌ترین مسائل در راه‌اندازی استخر است را داریم. به طور کل پمپ یکی از تجهیزات پرکاربرد در استخرها است که به تامین آب، ورود آب از منبع اصلی، خروج آب از استخر برای تخلیه و تعویض آب، به جریان انداختن برای جلوگیری از آلودگی آن و بسیاری موارد دیگر کمک می‌کند به همین دلیل انتخاب بهترین نوع آن برای استخر اهمیت زیادی دارد. با ما همراه باشید تا بهترین نوع پمپ آب برای استخر را به شما معرفی کنیم.

بهترین پمپ مناسب استخر کدام نوع پمپ است؟

استخرها هم مانند دیگر مخازن آبی که حجم آب زیادی در آن‌ها نگهداری می‌شود برای استفاده از این آب و مدیریت آن مانند ورود به موقع آب برای پر کردن استخر، خروج آب برای تعویض آب استخر، جریان انداختن و گردش آب برای جریان افتادن کلر در آب و… نیاز به پمپ آب دارند. مناسب‌ترین نوع پمپ استخری پمپ‌هایی است که آب را در استخر به گردش در می‌آورند و از بهترین انواع آن می‌توان به پمپ‌های سیکولاتور اشاره کرد.

بهترین پمپ مناسب استخر، پمپی است که در هر شرایطی به زلال و تمیز نگه داشتن آب کمک کند و در اثر استفاده مداوم دچار زدگی یا آسیب دیدگی نشود. همچنین پمپ مناسب استخر باید برای کار کردن کیفیت لازم را داشته و موتور و پروانه‌های آن در اثر استفاده مداوم برای پاکیزگی و تامین آب استخر دچار خرابی نشوند.

اهمیت انتخاب بهترین پمپ مناسب استخر چیست؟

به طور کل اهمیت انتخاب بهترین پمپ مناسب استخر بسیار زیاد است و نمی‌توان استخری را پیدا کرد که این وسیله را در سیستم خود نداشته باشد. استخرها باید پمپ آب داشته باشند تا از ثابت و بی‌حرکت ماندن آب در آن‌ها جلوگیری کرده و مانع بروز مشکلاتی مانند رسوب، لجن گرفتن و بو گرفتن آب آن‌ها شود. لزوم استفاده از پمپ مناسب در استخرها موارد زیر هستند:

  • گردش آب

استخرها برای گردش مناسب آب باید پمپ آب داشته باشند، درغیر این صورت آب در اثر ثابت ماندن بیش از اندازه بو گرفته و مناسب شنا کردن و استفاده نیست.

  • تصفیه آب

پمپ آب استخری به تصفیه آب هم کمک می‌کند. این محصول با به جریان انداختن آب در داخل استخر و گردش کلر در آب استخر باعث تمیزی یکنواخت آب می‌شود. به خصوص پمپ‌هایی که این قابلیت را دارند که مواد تمیز کننده را در خود نگه دارند، توانایی بیشتری در تمیز نگه داشتن و تصفیه آب استخر دارند.

  • کاهش نیاز به تعویض آب

یکی دیگر از دلایلی که استفاده از بهترین پمپ مناسب استخر را به امری ضروری تبدیل می‌کند، کاهش نیاز به تعویض آب در استخر است. همان‌طور که گفته شد در صورتی که آب راکد نباشد و با جریان داشتن مواد تمیز کننده در آن، دائما در حال تصفیه باشد، نیاز به تعویض آن هم کمتر شده و در مصرف آب هم صرفه جویی می‌شود.

انواع پمپ مناسب استخر

برای آشنایی با بهترین پمپ مناسب استخر و انتخاب این پمپ ابتدا باید با انواع این محصول آشنا باشید. پمپ‌های استخری را می‌توان از نظرات مختلفی دسته بندی کرد که عبارتند از:

  • پمپ استخری صافی دار

تقریبا تمام پمپ‌های استخری در این دسته قرار دارند. تمام پمپ‌هایی که امروزه برای تصفیه و مدیریت آب استخر استفاده می‌شوند دارای صافی هستند تا اجسام معلق در آب را به دام انداخته و هوای لازم برای کار کردن پمپ را نیز از طریق مکش تامین کند. بعضی انواع صافی همچنین محلی برای قرار دادن مواد مناسب تصفیه هستند که در تمیزی استخر هم موثر می‌باشند.

  • پمپ استخری بدون صافی

نوع دیگر پمپ‌های استخری، پمپ استخری بدون صافی است. استفاده از پمپ‌های صافی‌دار در استخرهایی با مساحت زیاد که نیاز به چند پمپ دارند چندان راحت نیست. تعویض صافی و تمیز کردن یک به یک این پمپ‌ها زحمت زیادی دارد. در این شرایط استفاده از پمپ بدون صافی و نصب یک صافی بزرگ در ورودی هم پمپ‌ها انتخابی مناسب‌تر برای تمیز نگه داشتن آب استخر است.

  • پمپ تک سرعته یا دو سرعته

نوع دیگر پمپ‌های استخری، پمپ تک سرعته و دو سرعته هستند. پمپ‌های تک سرعته قابلیت چرخش موتور با یک سرعت ثابت و پمپ‌های دو سرعته قابلیت چرخش در دو سرعت متفاوت را دارند. امروزه اما نوع دیگری از پمپ‌ها از نظر سرعت هم وجود دارد که به عنوان بهترین پمپ مناسب استخر هم می‌توان از آن یاد کرد. این پمپ، پمپ سرعت متغیر است که طول عمر، کیفیت ساخت و کیفیت کار بالاتری دارد و برای انواع استخرها با هر مساحت و حجم آبی کاربردی است.

بهترین پمپ آب خانگی

 

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *