پمپ آب خورشیدی

پمپ آب خورشیدی؛ که به صورت مستقل جهت تامین انرژی تنها توسط پنل نور خورشیدی تامین می‌گردد، که در عصر جدید با پیشرفت تکنولوژی و نیز عملکرد بسیار بالا در جهت تامین انرژی و منابع زیر زمینی جایگزین موتور برق ها و انرژی‌های بادی می‌باشند.

این نوع پمپ‌های خورشیدی بسیار پرطرفدار و نیز کاربردی هستند، که در مناطق و جایگاه متعددی به خصوص مناطقی که به سیستم آب رسانی و برق رسانی مناسبی دسترسی ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. که بواسطه یک پکیچ خورشیدی منبع و انرژی مورد نیاز تامین می‌گردد، مشکل  کمبود انرژی آب و برق را برطرف نموده‌است ، در ضمن نزد صاحبان حرف نظیر کشاورزان، باغداران، روستانشینان و غیره بسیار محبوب و جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

انتخاب پمپ‌های خورشیدی بسته به میزان مصرف و نوع چاهی که سیال تامین می‌گردد؛ دارد. در ضمن این نوع پمپ‌ها در انواع دبی و هد نامی متعدد متناسب با نیاز مصرف کننده، قابل سفارش می‌باشند. ناگفته نماند پمپ‌های خورشیدی به صورت ۱ اینج و ۲ باشیدطراخی و تولید شده‌اند و نیز عرصه بازار موجود می‌باشند.

از مزایایی پمپ‌های خورشیدی می‌توان مقرون به صرفه بودن، عدم نیاز به دستگاه‌های موتور برق، عملکرد بالا، عدم نیاز به احتراق سوخت و غیره اشاره نمود.

نکاتی مهمی قابل بیان می‌باشند، چنانچه به دنبال برترین‌ها هستید؛ با ما همراه باشید.

 

مزایا پمپ خورشیدی

پمپ‌های خورشیدی از مزایایی متعددی برخوردار می‌باشد، که سبب تمایز آن بین سایر منابع تامین کننده انرژی برق گردیده است، که از جمله موارد ذیل می‌باشند:

  • عدم نیاز به احتراق سوخت از جمله بنزین، گازوییل.
  • عملکرد بالا بدون ایجاد هیچ‌گونه آلودگی
  • دارای منبع انرژی پاک، دردسترس و رایگان
  • به دلیل اینکه عملکرد و فعالیت بدون نیاز به نیروی برق می‌باشد، تجهیزات این نوع پمپ‌های خورشیدی از طول عمر بالایی برخوردار هستند.
  • عملکرد بالا این دستگاه نسبت به دستگاه دیگر و نیز استهلاک کم
  • تعمیرات و حفاظت کم نسبت به سایر دستگاه تامین انرژی
  • عدم آلودگی صوتی
  • این دستگاه اگرچه از قیمت بالایی برخوردارند، اما نسبت به دستگاه‌های مشابه که نیاز به تعمیر مکرر، هزینه سوخت، روغن و غیره دارند؛ بسیار مقرون به صرفه هستند، زیرا تنها یکبار در جهت خرید دستگاه هزینه می‌شود.
  • عدم ایجاد گازهای گلخانه‌ای که از لحاظ حمایت از محیط زیست  و سلامت زیست محیطی بسیار مهم و حایز اهمیت می‌باشد.
  • جلوگیری از بوی سوخت
  • تامین انرژی نیروی آب و برق تنها توسط نور خورشید که از ویژگی بارز این نوع پمپ‌ها می‌باشد.

معایب پمپ‌های خورشیدی

هر نوع دستگاه تامین انرژی آب و برق همانطور که دارای مزایا متعددی می‌باشد، معایب خاص خود را نیز به همراه دارند، پمپ‌های خورشیدی نیز از این امر استثناء نمی‌باشند، که از جمله معایب این نوع پمپ‌ها می‌توان به :

  • در صورت نبود نور خورشید، کارایی و عملکردی ندارند، بنابراین کارکرد آن‌ها محدود به زمان وجود خورشید و تابشنور خورشید است. نا گفته نماند تدابیری هوشمندانه درجهت وجود چنین امری وجود دارد که می‌توان پمپاژ خورشیدی و آب‌های پمپاژ شده اشاره کرد، که در طول شبانه روز حتی در روزهای ابری و بارانی قابل استفاده می‌باشد.
  • استفاده مکرر؛ از پمپ‌های خورشیدی به صورت شبانه روزی نیاز به اضافه کردن باتری آن می‌باشد، که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی‌باشد، درصدد رفع آن ذخیره پمپاژ آب برترین گزینه می‌باشد.

انواع پمپ‌های خورشیدی

پمپ‌های خورشیدی، به پمپ‌های خورشیدی Ac  و پمپ‌های خورشیدیDc  تقسیم می‌شوند.پمپ آب خورشیدی

  • گروه اول پمپ خورشیدی Ac

این نوع پمپ؛ داری یک الکتروپمپ در کنار تجهیزات اصلی پمپ نظیر پنل خورشیدی و اینورتر  کنترل کننده دور موتور می‌باشد،  عملکرد این نوع پمپ پس طلوع آفتاب و گذشت چند ساعت به حد نصاب خود می‌رسد، به صورت دقیق میزان کارایی و عملکرد آن‌ها بین ۶ تا ۸ ساعت می‌باشد. این نوع پمپ‌ها نور خورشید را توسط پنل‌ها دریافت نموده‌اند و سپس بواسطه اینورتر انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریکی به دو نوع برق تک فاز و سه فاز تبدیل نموده‌اند

از ویژگی این نوع پمپ‌های خورشیدی می‌توان طول عمر بالا و عملکرد شبانه روزی آن اشاره کرد.

  • گروه دوم پمپ آب خورشیدیdc

این نوع پمپ‌ها؛ بر خلاف پمپ‌های خورشیدیas  بدون نیاز اینورتر تنها با درایور دور موتور را کنترل می‌کنند، در ضمن جریان آن به صورت مستقیم می‌باشد. ناگفته نماند کارکرد این نوع پمپ بلعکس پمپ‌هایas می‌باشند.

کلام پایانی

پمپ‌های خورشیدی مناسب‌ترین گزینه برای جایگاه‌‌هایی می‌باشند، که با معظلات نداشتن آب و برق مواجه هستند، در ضمن امروزه با پیشرفت تکنولوژی افراد جهت تامین نیرو آب و برق از پمپ خورشیدی به صورت مکرر بهره گرفته‌اند، چنانچه شما تمایل به خرید پمپ‌های خورشیدی را دارید، برترین آن‌ها را می‌توانید؛ در فروشگاه ارس رود دریافت نمایید.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *