آشنایی و انتخاب موتور برق

آشنایی با انواع موتورهای برقی سوختی

با اینکه موضوع ما در خصوص خرید یک موتور برق بنزینی مناسب و قدرتمند می باشد، اما خیلی حیف است اگر از این فرصت استفاده نکنیم و شما را با انواع مختلفی از این دسته ژنراتورهای برقی که با سوخت های مختلفی فعالیت خود را آغاز می کنند، آشنا نسازیم. این محصولات با توجه به نوع سوخت مصرفی خود به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • موتور برق بنزینی: این دسته از ژنراتورهای برقی با سوختی کاملا رایج در کشورمان کار می کنند و به دلیل قدرت اشتعال پذیری بنزین، میزان کارایی مفید آن ها کم است و خیلی مناسب استفاده در محیط های سرد نمی باشند.
  • موتور برق گازوئیلی: این نوع از موتورهای برقی با سوختی نسبتا ارزان کار می کنند. از صدای به مراتب بیشتری برخوردار هستند و آنطور که مشخص است، بهتر است از آنان برای استفاده در محیط های خیلی بزرگ بهره گیری شود تا قدرت واقعی خود را برملا سازند.
  • موتور برق گازی: این دسته از ژنراتورهای برقی با گاز مایع یا همان LPG کار می کنند و از ضریب ایمنی و بهداشتی به مراتب بیشتری نسبت به دو مدل قبلی برخوردار هستند. ناگفته نماند تعدادی از این محصولات دارای قابلیت دوگانه سوز؛ یعنی هم با گاز و هم با بنزین می باشند که این خود نشان از یک مزیت بزرگ برای هر خریداری خواهد بود.

نکات مهم هنگام خرید موتور برق بنزینی

محیط مصرفی: اولین نکته ای که هنگام خرید موتور برق بنزینی باید به آن توجه کنید، نوع محیطی است که می خواهید از ژنراتور برقی خود در آن استفاده کنید. اصولا از این قبیل محصولات تولید کننده جریانات الکتریکی در محیط های خانگی، اداری و یا حتی صنعتی با توجه به قطعی برق و یا نیازهای  بزرگتری بهره گیری می شود که شما باید به محیط مصرفی آن حتما توجه داشته باشید.

مصرف سوخت: با توجه به گرانی سوخت در کشورمان، بهتر است همواره به سراغ خرید موتور برق هایی بروید که از میزان سوخت بهینه ای برخوردار هستند و با یک ضریب اطمینان بالا، از کمترین مقادیر بنزین مصرفی در خود برایتان بیشترین بهره وری را به ارمغان می آورند.

نوع استارت: بطور کلی نوع استارت یا همان فرآیند ایجاد اشتعال در محصول جهت استفاده از آن به دو صورت هندلی و یا الکتریکی است که شما باید به هنگام انتخاب و تهیه یک ژنراتور برقی به این گزینه نیز توجه کافی را داشته باشید.

مقاومت محصول: بهتر است پیش از اقدام برای خرید یک موتور برق بنزینی به محیط مصرفی آن توجه داشته باشید؛ مثلا اگر قرار است یک ژنراتور برقی در یک فضای پر ریسک برای تامین برق مورد نیاز همچون محیط های ساخت و سازی مورد استفاده قرار گیرد و خطر سقوط مصالح بر روی آن نیز وجود دارد، بهتر است شما به فکر خرید ژنراتوری باشید که بیشتر بدنه آن از جنس فلز ساخته شده باشد نه پلاستیک.

سیستم خنک کننده: امروزه برای خنک سازی فضای داخلی و پر حرارت موتورهای برقی از سیستم های خنک کننده مختلفی استفاده می شود که البته خیلی نیازی نیست بر روی انتخاب یک کدام از این سیستم ها تمرکز کنید؛ زیرا اصولا بهترین ژنراتورهای برق دنیا هم با ایجاد یک جریان هوا در محیط داخل خود، دچار کاهش دمای درونی می شوند.

قدرت موتور: از دیگر نکات ساده اما فوق العاده پر اهمیتی که توصیه می کنیم حتما به هنگام خرید موتور برق بنزینی به آن توجه نمایید، تناسب میان قدرت موتور با میزان برق مصرفی تک تک وسایل الکتریکی است که در محیط وجود دارد. برای این منظور شما می بایست میزان برق مصرفی هر یک از وسایل الکتریکی خود را از روی دفترچه راهنما و یا برچسب های زده شده به محصولاتتان نگاه کنید و اعداد رویت شده را که بر حسب وات و یا کیلووات هستند را با هم جمع کرده و در نهایت با توجه به عدد بدست آمده اقدام به خرید یک ژنراتور برقی پر قدرت و یا کم قدرت نمایید.

ظرفیت مخزن سوخت: این فاکتور نیز از دیگر موارد قابل توجهی است که باید به هنگام انتخاب یک موتور برق بنزینی به آن توجه لازم را داشته باشید؛ زیرا اگر قرار است شما از ژنراتور برقی خود برای زمان بیشتری استفاده بعمل آورید، مخزن دستگاه شما باید از ظرفیت بیشتری برخوردار باشد تا بتوانید از آن بهره گیری به مراتب بیشتری را نیز داشته باشید.

امکانات جانبی: در حال حاضر کمپانی های مختلفی بر روی طراحی و تولید موتورهای برق بنزینی تمرکز کرده اند و هر یک برای محصول نهایی خود از امکانات جانبی جذابی همچون: چرخ، دسته، حفاظ، صفحه نمایشگر، سیستم های هشدار دهنده و غیره استفاده می کنند که البته بر روی قیمت کلی محصول آنان نیز این قبیل موارد قطعا تاثیرگذار است.

قیمت موتور برق بنزینی: با اینکه همواره توصیه شده با توجه به قیمت موتور برق بنزینی اقدام به خرید آن نمایید اما باید بگوییم بهتر است با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری در ساخت این قبیل محصولات، بیشتر از اینکه توجه خود را معطوف به قیمت یک ژنراتور برقی نمایید به سایر ویژگی ها و امکانات آن که ما در این مطلب به معرفی تعدادی از مهمترین آن ها برایتان پرداخته ایم، توجه کنید.

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید موتور برق بنزینی مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از ۲۵ موتور برق بنزینی ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این موتور برق‎ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *