کنترل آلودگی صوتی پمپ آب

امروزه به دلیل کمبود آب، تامین آب مصارفی بسیار دشوار بوده است، درصد رفع این مشکل پمپ‌های آب برترین گزینه می‌باشند، زیرا سبب افزایش نیروی آب می‌باشد، که امروزه در منازل مسکونی، ساختمان، آپارتمان‌ها ، محل کار و غیره بسیار کاربردی بوده‌اند، اما این پمپ‌ها  صدای نا به هنجاری و آلودگی  صوتی  را همراه دارند،  که بسیار آزار دهنده می‌باشد، می‌توان گفت کاهش این آلودگی یکی از دغدغه‌های رایج زندگی افراد است، نا گفته نماند گاها ممکن است آلودگی صوتی این دستگاه ناخواسته بوده است یا دستگاه دچار مشکل می‌باشد. لازم به ذکر است روش‌های بسیار کاربردی وجود دارد که سبب کاهش این نوع آلودگی آزار دهنده می‌باشد، اما بطور کامل آلودگی صوتی از بین نبرده، که به صدا خفه کن پمپ آب معروف می‌باشند.در این مقاله به کنترل آلودگی صوتی پمپ آب پرداخته ایم

روش متعددی جهت کنترل آلودگی صوتی پمپ ‌آب وجود دارد، چنانچه شماهم از سرو صدای پمپ رنج می‌برید، و به دنبال خفه کن آلودگی صوتی هستید؛ با ما همراه باشید.

روش‌های کنترل آلودگی صوتی

روش‌هایی متعددی وجود دارد که سبب تنظیم آلودگی صوتی ناشی از صدای پمپ می‌باشد، که از جمله موارد ذیل می‌باشند:

مشخص کردن نوع آلودگی صوتی

در وهله اول باید مشخص شود، آلودگی صوتی پمپ آپ چه صدایی را به همراه دارد، منبع آلودگی مشخص گردد. به عنوان مثال ممکن است محل نصب پمپ آب مناسب نبوده است، به همین دلیل لرزش‌های آزار‌دهنده‌‌ی را به همراه دارد، در این صورت منبع این ارتعاشات در پمپ‌‌هایی ایجاد می‌شود، که بر روی دیوار با سطح زمین نصب گردیده است، بنابراین تنها اقدامی که سبب  کاهش ارتعاشات موجود می‌باشد، نصب آن در محل متناسب می‌باشد.

بطور مختصر یکی از عوامل آلودگی صوتی منبع صدای پمپ می‌باشد.

 

ایجاد باکس بزرگ جهت کنترل آلودگی صوتی پمپ‌ها

باکس‌ها؛ یکی از روش های نوین جهت کنترل آلودگی صوتی  می‌باشد، زیرا ساخت سازه‌های آن بواسطه متریال که عایق صدا همچون فوم پلاستیکی و تخته‌های چند لایه هستند، تولید شده‌اند و در ضمن جعبه چوبی امواج صدا به راحتی کنترل نموده‌اند. نا گفته نماند؛ باکس ایجاد شده باید از ابعاد پمپ بزرگتر باشد.

قرار دادن پمپ آب در جای صحیح

یکی از دلیل آلودگی صوتی پمپ قرار نگرفتن آن‌ها در جای مناسب و صحیح می‌باشد، که سبب ایجاد آلودگی صوتی همچون ارتعاشات پمپ می‌شود.رعایت این نکته در هنگام نصب الزامی و مهم می‌باشد، بهتر است؛ پمپ‌ها در کف زمین و یا دیوار نصب شوند تا صدای آزاردهنده و نابه‌هنجاری را ایجاد نکنند.

عایق کردن صدا بواسطه هوا

عایق کردن صدا تا حد‌ی مانع از آلودگی صوتی پمپ می‌باشد، جهت تنظیم و کنترل صدای پمپ می‌توانید از پتوهای صوتی و یا پانل صوتی بهره بگیرید.زیرا پوشش مناسبی جهت کنترل صدا هستند.

بهره‌گیری از پمپ مناسب

گاهی اوقات روش‌های کنترل آلودگی صوتی تاثیر گذار نبوده‌اند، در این صورت بهترین اقدام خرید پمپ مناسب با صدای کمتر متناسب با فعالیت کسب و کار و محیط زندگی می‌باشد، درست  است؛ مقرون به صرفه نمی‌باشند، اما برترین گزینه برای کاهش آلودگی صوتی پمپ می‌باشند، در ضمن به مراتب بهتر از خرید پمپ پرسر و صدا هستند. علاوه براینکه تعویض و تعمیر آن‌ها مقرون به صرفه نیستند، ممکن است روش عایق صدا تاثیر گذار نباشد.

بهره گیری از متریال آکوستیک

یکی دیگر از روش‌هایی عایق برای کنترل نویز نامناسب پمپ بهره‌گیری از متریال آکوستیک می‌باشند، این مواد قابل نصب بر روی پمپ بوده‌‌اند، در نتیجه امواج را جذب نموده‌اند و در پایان سبب کاهش صدا پمپ می‌شوند.

الیاف طبیعی

الیاف طبیعی همان فیبر طبیعی وارکانیک می‌باشند،که می‌توانند در کاهش سرو صدای پمپ آب به شما کمک کنند، همانطور که می‌دانیم کنترل صدا توسط فیبر‌های مصنوعی مقرون به صرفه نیستند و همه افراد قدرت خرید این نوع متریال را ندارند، بنابراین بهترین اقدام برای کنترل آلودگی صوتی الیاف طبیعی همچون پوست نارگیل، پوست کنف در ساختار سازه  آکوستیک مورد استفاده قرار میگیرند؛ می‌باشند.

فیلتر مناسب پمپ

یکی دیگر عوامل ایجاد صدای پمپ می‌تواند، آسیب درب ورودی پمپ باشد، که بواسطه فیلتر‌‌ها محافظت شده‌اند، این آلودگی ناشی از ورود ذرات معلق در هوا همچون خاک، شن ، ماسه وغیره  به داخل فیلتر‌های ورودی هستند، در این صورت انتخاب یک فیلتر مناسب برترین اقدام جهت کنترل آلودگی صوتی پمپ می‌باشد.

سخن پایانی

پمپ‌های که پر و سر و صدا هستند، عمدتا در مدت کوتاهی  خراب شده‌اند و یا در مدت زمان کوتاهی نیاز به تعمیرات دارند، در این صورت مقرون به صرفه نیستند، بنابراین برترین گزینه انتخاب پمپ‌های هستند که دارای از متریال با کیفیت تهیه شده‌اند و نیز آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کنند، فروشگاه ارس رود بهترین نوع پمپ‌ها را تولید کرده‌اند و نیز در بازار عرضه نموده‌اند.

 

 

 

 

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *