راه اندازی پمپ آب

راه اندازی پمپ آب

بسیاری از پمپ های آب عموما در فصل سرما یا همان زمستان خاموش می شوند و برای مدتی از آن ها استفاده نمی شود. برای اینکه مجدد از پمپ آب بعد از مدت طولانی استفاده کنیم، نیاز است فرآیند راه اندازی مجدد پمپ آب را طی کنیم. این فرآیند کلی در راه اندازی پمپ آب خانگی و صنعتی می باشد که می توانید از آن بهره مند شوید.

فرآیند بررسی پمپ آب به منظور راه اندازی

گام اول

اگر می خواهید با پمپ آب دست و پنجه نرم کنید، توصیه می شود تمام جریان های برق متصل به پمپ آب را قطع نمایید.

گام دوم

یک دستگاه لوله کشی که دسترسی به سیستم پمپ را فراهم می کند، پیدا کنید. در پمپ استخر، این سبد صافی خواهد بود. اگر با پمپ استخر کار نمی کنید، از هر وسیله ای که به مخزن آب نزدیک است استفاده کنید.

گام سوم

سیستم را از نظر آسیب بررسی کنید. تمام لوله ها و اتصالات را از نظر وجود ترک یا آسیب بررسی کنید، به خصوص اگر سیستم در زمستان خاموش شده باشد. هر دوشاخه تخلیه را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به سفت کردن مجدد دارد یا خیر، و به صورت دستی دریچه‌ها را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مهره ها، پیچ ها و بست های لنگر سیستم پمپاژ در جای خود قرار گرفته و به درستی سفت شده اند. همچنین باید حفاظ ها، تسمه ها و قرقره هایی که ممکن است وجود داشته باشد را بررسی کنید.
گام چهارم
شلنگی را آماده کنید که بتوان آن را به منبع آب مستقل وصل کرد. شلنگ را بشویید تا هرگونه رسوب از بین برود و مطمئن شوید که آب تمیز دارید. آب را از داخل آن بگذرانید، قبل از اینکه آن را خاموش کنید، برای چند ثانیه جریان ثابتی داشته باشید. این امر به ویژه برای شلنگ هایی که به طور معمول استفاده نمی شوند یا هنوز در این فصل استفاده نشده اند بسیار مهم است.
بسیاری از مردم استفاده از شلنگ باغچه یا شلنگ ماشین لباسشویی خود را که به شلنگ باغچه خود متصل است، انتخاب می کنند. با این حال، اگر شلنگ باغ شما حاوی سرب است، بدانید که نباید از آن بنوشید. اگر از این برای چاه استفاده می کنید، مطمئن شوید که روشی برای فیلتر کردن آب قبل و بعد از عبور از شلنگ دارید.
گام پنجم
دریچه های کمکی روی سیستم پمپ را باز کنید. این از افزایش فشار جلوگیری می کند. مراقب فشار سنج آب خود باشید تا مطمئن شوید که همه چیز طبق برنامه پیش می رود.

فرآیند شستشوی پمپ آب

گام اول

شلنگ را در لوله کشی قرار دهید. روی پمپ استخر، آن را در سبد صافی قرار دهید. اگر پمپ آب را برای یک ساختمان آماده می‌کنید، کافی است آن را به نزدیک‌ترین منبع آب وصل کنید. اکنون منبعی از آب دارید که به ساختمان یا استخر جدید می ریزد.
گام دوم
آب شلنگ را روشن کنید. در ابتدا، جریان هوا را در سیستم خواهید شنید. این طبیعی است.
گام سوم
صبر کنید تا آب وارد مخزن شود. باید بشنوید که آب در مخزن پر می شود یا اگر فشار سنج آب دارید، متوجه افزایش سطح آن شوید. روی یک پمپ استخر، سبد صافی را پر کنید و درب آن را ببندید.
گام چهارم
آب لوله کشی را قطع کنید. هنگامی که آب را دیدید که از طرف مقابل خارج می شود، می توانید آب شلنگ را خاموش کنید. این باید فقط چند دقیقه طول بکشد. هنگامی که جریان آب در طرف مقابل (جایی که می خواهید آب را به آن برسانید) متوقف می شود، سیستم آب تحت فشار قرار گرفته است. با این حال، شلنگ را جدا نکنید، فقط در صورتی که در نهایت نیاز به تکرار این فرآیند دارید.

اتمام کار راه اندازی پمپ آب

گام اول
برق را به پمپ برگردانید و سیستم پمپ را روشن کنید. اجازه دهید حدود یک دقیقه اجرا شود. بدانید که اگر فشار مخزن آب از فشار قطع پمپ یا بالاتر باشد، ممکن است پمپ کار نکند. اگر شروع نمی شود، به همین دلیل است.
اگر دریچه های تخلیه را باز کرده اید، منتظر بمانید تا آب از آنها خارج شود و سپس آنها را ببندید.

گام دوم

صبر کنید تا پمپ چرخه خود را به پایان برساند. اگر به طور طبیعی خاموش شود، فرآیند آماده سازی و راه اندازی مجدد آن انجام شده است. اگر نه، باید دوباره فرآِینده راه اندازی پمپ آب را طی کنید. سعی کنید آب را از منبع گیرنده روشن کنید. اگر صدای روشن شدن پمپ آب را شنیدید، باید بروید.

گام سوم

تمام مراحل را تکرار کنید تا پمپ آماده شود و به طور عادی کار کند. در شرایط خاص، ممکن است لازم باشد این کار را یک یا دو بار دیگر تکرار کنید. اگر مخزن آب از نوع فولادی دارید، سعی کنید تخلیه مخزن را در شروع عمل باز بگذارید. به این ترتیب آب ورودی می تواند با بیرون راندن هوا از زهکش وارد مخزن شود. با این حال، وقتی دیدید آب از زهکش خارج می شود، آن را ببندید.
منبع: wikihow
برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *