راهکارهای افزایش فشار آب خانه

راهکارهای افزایش فشار آب خانه

در این مقاله از ارس رود قصد صحبت در مورد راهکارهای افزایش فشار آب خانه را داریم. همه ما حداقل در فصل تابستان که به دلیل گرمای هوا و استفاده از کولرهای آبی مصرف آب بیشتر است با مشکل کم آبی و فشار کم آب مواجه هستیم. این مشکل برای ساکنین مجتمع‌های مسکونی چند طبقه و افرادی  که در طبقات بالای آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند، بیشتر از دیگر افراد است و پیدا کردن راه حل رفع آن موضوعی است که همواره به دنبال آن هستند. در ادامه راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد که استفاده از آن به افزایش فشار آب خانه و داشتن آبی پرفشار به خصوص در فصل‌های گرم سال کمک می‌کند.

راهکارهای افزایش فشار آب خانه بدون پمپ آب

برای استفاده از راهکارهای افزایش فشار آب خانه، ابتدا باید علت کم آبی را جستجو کرد. اگر این اتفاق به طور ناگهانی رخ داده باشد احتمال گرفتگی در مسیر آب یا خرابی یکی از لوله‌ها وجود دارد اما اگر این اتفاق به مرور زمان رخ دهد یا در زمانهای اوج مصرف آب مانند تابستان باشد احتمال کم آبی در اثر نرسیدن آب به میزان کافی به لوله‌ها وجود دارد و در چنین شرایطی باید از طریق راهکارهای مختلف برای رفع آن اقدام کرد. این موضوع راهکارهای افزایش فشار آب خانگی را به دو دسته راهکارهای افزایش بدون پمپ و با پمپ تبدیل می‌کند که در ابتدا به بررسی راهکارهای افزایش فشار آب بدون پمپ می‌پردازیم.

  • بررسی گرفتگی لوله‌ها

اولین قدم برای رفع مشکل کمبود فشار آب، بررسی گرفتگی لوله‌ها است. به منظور انجام این کار ابتدا بید مسیر لوله کشی ساختمان را بررسی کرد. اگر نقشه تاسیسات ساختمان را در اختیار داشته باشید این کار ساده‌تر انجام خواهد شد، در غیر اینصورت باید تک تک شیرهای آب را بررسی کرده و میزان خروجی را از سر هر لوله جداگانه بررسی کنید. در نهایت با پیدا کردن شیرهایی که فشار کمتری دارند، لوله گرفته را پیدا کرده و با تمیز کردن آن مسیر عبور آب را بازتر کنید.

  • رفع نشتی لوله‌ها

علت بعدی کاهش فشار آب در خانه، نشتی لوله‌ها است. زمانی که یکی از لوله‌های آب دچار نشتی شده باشد، آب به جای جریان داشتن در لوله‌ها به خارج نشت می‌کند و این موضوع باعث کاهش فشار آب در خروجی نهایی می‌شود. برای حل این مشکل ابتدا باید محل نشتی لوله را پیدا کرد و بعد از آن برای بستن لوله اقدام کرد. در بیشتر مواردی که نشتی لوله علت کم آبی باشد با رفع این مشکل و تعویض یا تعمیر لوله، مشکل کم آبی برطرف می‌شود.

  • رسوب زدایی پکیج

یکی دیگر از دلایل کم آبی ساختمان‌ها به خصوص در خانه‌ها و مجتمع‌های امروزی، مشکلات پکیج است. پکیج یا آبگرمکن وظیفه خروج آبگرم و تامین فشار آب داخل ساختمان را دارند. اگر در یک ساختمان مسکونی تنها فشار آب گرم کم شود و آب سرد فشار مناسبی داشته باشد نیاز است که وضعیت لوله های پکیج آبگرمکن را بررسی کرد. گرفتگی و خرابی لوله‌های آبگرمکن و پکیج یکی از دلایل رایج کاهش فشار آب گرم خانه‌ها است.

  • بازسازی لوله کشی

در ساختمان‌های قدیمی که لوله‌های آب سال‌ها تعویض نمی‌شوند علت کم آبی می‌تواند، قدیمی بودن لوله‌ها و ناتوانی آنها در انتقال فشار زیاد آب باشد. در چنین شرایطی دو راه حل برای حل مشکل کم آبی وجود دارد، اولین راهکار تعویض تمام لوله‌های آب خانه است که هزینه زیادی داشت و زمان زیادی هم نیاز دارد و راهکار ساده‌تر استفاده از یک پمپ برای کمک به جریان انداختن آب و عملکرد بهتر لوله‌ها است.

راهکارهای افزایش فشار آب خانه با پمپ

در تمام مشکلات گفته شده و به عنوان یکی از بهترین راهکارهای افزایش فشار آب خانه پمپ گذاشتن بهترین پیشنهاد است. پمپ‌ها تجهیزات الکتریکی یا مکانیکی هستند که با عملکرد خود آب کم فشار را به صورت پر فشار وارد لوله‌ها می‌کنند و فشار آب داخل ساختمان را افزایش میدهند. پمپها دارای انواع مختلفی هستند و بیشتر آنها هم این عملکرد را دارند. البته افزایش فشار آب خانه با استفاده از پمپ هم حالت‌های مختلفی دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

  • نصب پمپ بدون مخزن

اولین راهکار افزایش فشار آب خانه با پمپ نصب مستقیم یک پمپ افزایش فشار آب مانند یک پمپ خطی و موازی در مسیر لوله کشی آب منزل است. پمپ‌های خطی یا موازی آب را از یک مسیر دریافت کرده و با استفاده از پروانه‌های موجود در دستگاه از مسیر دیگر به صورت پرفشار خارج می کنند. البته نصب پمپ بدون منبع ذخیره‌سازی غیرقانونی است زیرا فشار آب خانه‌های اطراف را کاهش می‌دهد.

  • استفاده از مخزن ذخیره سازی

از دیگر راهکارهای افزایش فشار آب خانه با کمک پمپ می‌توان به نصب پمپ به همراه منبع اشاره کرد. این کار چند مزیت دارد که اولین آن فشار آب همیشه زیاد در خانه است. همچنین در زمان قطعی آب، آب خانه از منبع ذخیره سازی تامین می‌شود و در نتیجه هیچگاه با مشکل نبود آب در خانه مواجه نخواهید شد‌.

بهترین پمپ آب خانگی
برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *